Time is not wasted (laatste dag advents)en Jaarfeesten vieren

Time you enjoy wasting, was not wasted (John Lennon).

Ik was al vroeg uit de veren na een ietwat slapeloze nacht. Ik dacht rustig op te staan en te ontbijten, maar de vier jongsten besloten om mee op te staan (hoe stil ik ook was).
Er was meteen veel ambiance in huis.
Dus deed ik maar wat ik op elke dag van de week doe. Bokes smeren, ruzies sussen, tekeningen bekijken, een was insteken of ophangen, ....

Uiteindelijk kon ik toch naar de manicure vertrekken. Daar keek ik toch naar uit. En ik ben zo blij dat ik nog heb kunnen gaan. De nagels zijn nu heel kort en nachtblauw (momenteel mijn kleurke).

Gisteren ging ik alsnog naar het ziekenhuis waar alles nog steeds hetzelfde bleek. Baby met het hoofdje naar boven en geen enkele andere verandering. We wachten dus geduldig af al kreeg ik duidelijke instructies wat te doen moest er opeens 'verandering' plaats vinden.

Ach. Ik zal me de komende dagen niet vervelen ook al heb ik niets gepland.
Wachten heeft weinig zin.

Wat ik wel doe is heel veel nadenken.
Natuurlijk vind ik mijn gezin heel erg belangrijk. Het is mijn 'job', mijn 'leven'. Maar ik wil toch in 2017 weer veel bewuster en vooral veel trager gaan leven. Ook al is het net door de kinderen en hun hobby's bijvoorbeeld dat ik amper rust heb en dingen soms sneller moeten gaan.

De afgelopen maanden leken te gaan als een sneltrein, maar ik wil veel meer stilstaan.
Nu ik gedwongen wordt tot traagheid ben ik er weer meer mee bezig.
Ik zie weer meer en ben me bewuster van alles.

Ik wil ook vooral veel wandelen.

Wat de adventskalenders betreft. Die waren een onverwacht succes. De kinderen waren elke dag enthousiast om hun luikjes open te maken van Lego en Playmobil of hun lekkers. Ook de oudere kinderen genoten van deze kalenders.
Ondertussen zijn de adventskalenders opgeruimd.

Zelf vond ik het ook voor herhaling vatbaar. Elke dag at ik mijn Leonidas praline of deed ik een beauty luikje open en ik gebruik het bijna allemaal. Meer nog. Ik kocht van twee zaken al een grotere versie voor dagelijks gebruik. Heerlijk !
Ook de geurkaarsen werden elke dag opgebrand.
De tegenvaller was de Million Calendar van de Nationale Loterij. NUL euro in de 24 vakjes! En hij kost dus 20 euro. Die koop ik dus nooit meer. Ik vind dat men bij zo een Kerstadvents minstens voor 5 euro had mogen laten winnen, maar soit. Ik zelf geef er geen 20 euro meer aan.

Straks is er veel lekkers en leuke cadeautjes. Samen zijn.
Leuke kleertjes aan doen, glitteren, ...
De man is WEL nog gaan werken vandaag, maar misschien morgen niet (ik weet dat nooit op voorhand).
Er altijd alleen voorstaan raak je gewend en na elf jaar ben ik dat ook, maar op sommige momenten zoals in deze periode waarin ik ook nog eens hoogzwanger ben (en het vooral fysiek ook erg zwaar heb)valt het serieus tegen. Er zijn momenten dat ik me veel vragen stel...
Geldzorgen hebben we daardoor niet, maar ik snak soms naar een normaal gezinsleven en voel me soms erg alleen.

Ik kocht vandaag nog eens een boek. Lezen lukt helaas nog steeds niet zoals ik gewild had. Eigenlijk las ik er tot hier toe maar 2 uit en geen aanraders. Ook tv reeksen kijken lukt me niet. Nochtans heb ik er nog veel te kijken en wil ik het eigenlijk ook, maar ik ben gewoon te moe en vaak te onrustig. Aan de monitor of wachtend bij afspraken lees ik wel nog steeds.
Maar ik kocht dus toch nog een boek. Namelijk Het hele jaar feesten van Lisa Wade & Daan Rot (haar ken je misschien van haar blog!).
Ik vind feesten of vieringen erg belangrijk. Alleen vind ik het soms moeilijk om het goed of mooi aan te kleden en ook om het voor te bereiden tussen alle bedrijven door.
Dit boek is een eerste deel en ik ga daar vandaag eens uitgebreider in lezen.

Vandaag is hier de grote opruimdag want de vloer moet leeg en de tafel en de plantjes en cactussen moeten water krijgen. De was moet naar boven, enzovoorts.

Ik heb zin in vandaag en morgen. Zin in deze dagen toch wel, met of zonder de baby.

Fijne Kerstavond.

Reacties

  1. Wat lees ik je blog graag, zo oprecht en niet gesponsord! Ik wens je een heel fijne kerst met je grote gezin xxx An

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel fijne kerst samen wel dan niet met je man, het is niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?