Easy Peasy cooking, citroen & bergje was :-)

 Gisterenavond ging ik naar de De voedselteams in mijn buurt om een nieuwe lading lekkere groenten, fruit, beleg, brood enzovoorts op te halen en allemaal van lokale handelaars en meestal biologisch. Eten waar over nagedacht is. Blij was ik dat ik mijn favoriete kaasjes opnieuw aan de kindjes kan geven.
En dus ook nog gisterenavond snuisterde ik in zowat al mijn kookboeken wat ik allemaal nog kon maken van die groenten vooral. Er was spinazie, rode kool, winterpostelein, kervel, ui, pompoen, ... Kookboeken zien er bijna allemaal zalig uit.
Vandaag zat ik dan ook een halve dag in mijn keuken :-).
En maakte iets uit het kookboek Easy Peasy. Iets met veel groentjes. Spinazie, een paar chamignons, prei, courgette en dan nog met melk en ei. Redelijk wat werk toch.

Het is dan ook spijtig om te zeggen dat het dus totaal niet in de smaak viel. Fee nam een hap of vijf en trok toen haar neus op. Ook de andere kinderen vonden het niet lekker. Het was inderdaad heel neutraal van smaak. Gelukkig had ik ook nog soep over, maar die was dan weer te pikant (er zaten pepers in) en ten slot was er ook nog pasta met zalm en brocolli. Dat was voor iedereen dan wel weer goed :-).
Ja. Soms valt het eten gewoon niet in de smaak.
Voor de rest was ik zo goed als de ganse dag alleen met de jongste kinderen. Dan heb ik ogen tekort. Mats had weer een leesboekje kapot geknipt en aan de pralines gezeten, maar ze hebben ook veel gewoon lekker veel rommel gemaakt (zie spelen!).
En buiten heb ik nog nooit zoveel eikels bij elkaar gezien. Ze kunnen nu niet echt meer springen op de trampoline.
Omdat er hier sinds gisteren wat gesnotter en gehoest is en ik gisteren ook niet anders heb gedaan dan een hele dag niezen en snotteren met zo van die tranende ogen heb ik liters thee met citroen gedronken.

En geloof het of niet. Vandaag voelde ik me al stukken beter. De keelpijn was zelfs verdwenen! Leve de citroen.
Jammer dat ons Feetje geen citroen wil. Want ze had vandaag erg veel last van haar verkoudheidje.
Deze berg was is ondertussen gehalveerd en in de kasten geraakt.
Ik vind eigenlijk wel dat ik goed kan stapelen. Ja. Dat zijn stapels per kind.

Op leesvlak heb ik een nieuw auteur ontdekt. Namelijk Lara Taveirne.
Dat maakt me blij om nog eens zoiets te lezen.

Zo. Ik hoop deze avond nog een beetje rust te hebben.

Fijn weekend.

Reacties

  1. lara taveirne is een redelijk nieuwe schrijfster maar naar horen met veel talent. Ik ga ze ook eens moeten lenen in de bib!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. superschattig die foto van kleine Fee met haar oogjes dicht!
    ben blij dat je met je was al wat "adem"krijgt.
    sommige groentjes zijn ook wennen aan de smaak,hee en er zitten een toch wel een paar niet alledaagse tussen ,hee!is dan altijd leuk opzoeken wat je er allemaal mee kunt maken ,zo hadden we dit jaar van op een ruilplein in mn straat(was een leuk initiatief) enkele zaadjes van warmoes mee,die zijn uitgegroeid tot supergroenten maar had die nog nooit gezien ,laat staan klaargemaakt maar...die vielen hier wel in de smaak(gestoofd en in kaassaus),ook wel wennen aan de smaak

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt wel lekker, prei, spinazie, champion, maar als het niemand smaakt maak je nooit meer. Veel eikels belooft dat niet een strenge winter?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Balen zeg dat de kinderen het niet lekker vonden! Zeker gezien het feit dat het best wat werk was om klaar te maken!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)