Nieuwe baby = nieuwe plannen qua inrichting

Telkens er hier een kindje bijkomt moet er wat geschoven worden. Meestal maar een klein beetje.
Nu onze zeven slaapkamers eigenlijk allemaal vol zijn en de baby een tijdje bij ons zal slapen voer ik nog wat kleine veranderingen door.

Ons jongste meisjes slapen bijvoorbeeld samen op de kleinste slaapkamer, maar Lies was haar bed ontgroeid dus kreeg ze een groter bed. Ook voor Fee komt er nu een ander (groter) bed (hetzelfde als Lies) en de kast op die kamer moet verhuizen en plaats maken voor een kleiner exemplaar wegens het gebrek aan plaats.
Op de badkamer die redelijk ruim is komt die grote kast en nog een kledingrek. Ik moet met hun kleren ergens heen :-).
De renovatie van de badkamer is nog niet voor meteen dus zolang mag het zo blijven.
En zo zal hun kamer een slaapruimte zijn en een beetje speelruimte. Tot er misschien op een dag één van de grote meisjes het huis verlaat.

Onze slaapkamer krijgt nog een lik verf voor de baby komt. Nadien zal ik een hoekje inrichten voor de baby met zijn spullen. Geen kamertje voor hem, maar wel een hoekje. Ik voel me daar een beetje toe verplicht. Ook al weet ik dat een baby daar niets om geeft. Misschien doe ik het toch een beetje voor mezelf ook haha.

Ons vier jongste jongens slapen op twee ruime kamers. Vandaag slaagde Mats erin om een deel van het redelijk nieuwe behangpapier van de muur te trekken. Daar was ik natuurlijk allesbehalve blij mee. Ik ga er nu hun boekenkast voor zetten :-). Zo blijf ik dus schuiven.
Deze week had hij ook al met stylo in de Wc op het behangpapier getekend en ook in de living deed hij dat al. Gelukkig zie je dat niet zo erg als het papier dat hij op zijn kamer van de muur trok :-(.
Ach ja. Kindjes!!

Op de zolder slapen er nog twee jongens, maar daar heb ik eigenlijk nog niet veel veranderd. Er staan bedden en kasten, maar de kinderen zelf zijn er amper. 
En onze kelder is het grootste project. Veel ideetjes, maar nog niets gebeurd.

Ik doe dat allemaal graag. Dankzij Pinterest krijg ik nu ontzettend veel ideeën. Deze pin bijvoorbeeld gebruikte ik als inspiratie voor de meisjes kamer. Daar ben ik namelijk nog niet klaar mee. En deze pin voor het babyhoekje al mag het misschien toch een klein beetje kleurrijker.

Ik blijf lekker bezig.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?