Gyn bezoek en luizenleed

Het was weer tijd voor een gyn bezoek. Het blijft fijn om dan de baby weer eens te 'zien' en als alles goed gaat is het een geruststellend bezoek. Mijn nieuwe gyn is ook zoveel anders dan mijn oude gyn. Bij mijn vorige gyn was het hoofdzakelijk medisch (en was er bijna altijd een assistent bij), maar bij de nieuwe gyn is het persoonlijker. Dat vind ik wel fijn. Ze is oprecht geïnteresseerd in ons gezin. Stelt veel vragen en neemt haar tijd. Ik voel me op mijn gemak bij haar.

Baby zou nu rond de 700 gram wegen (een gokje natuurlijk). En alles ziet er prima uit. Beter kan niet. Er was dan ook niet veel te zeggen :-). Ze vroeg alleen of ik wel voldoende at, maar ik eet meer dan genoeg :-). En ze zei ook dat de baby nu levensvatbaar is en dat dat toch wel een mijlpaal in de zwangerschap is. Mooie info.

Nadien gingen man en ik nog een koffie drinken. En toen was het school alweer uit.
De afgelopen twee dagen gingen we met de fiets. Vandaag reed ik met een andere moeder mee. Lekker tetteren vrouwen onder elkaar. Haar kind speelt nu bij ons thuis.

Gisterenavond ontdekte ik mini luisjes in één van de kinderen hun haar (door iets teveel gekrab ging mijn bel rinkelen). We zijn precies tien maanden luizenvrij geweest, maar daar zijn die irritante beestjes weer. Gelukkig maar 1 kind van de 4 in de lagere school die er had (en geen neetjes). Meteen behandeld dus. Het blijft een rotwerkje. Ik dacht dat ik er eens van verlost ging zijn. Niet dus ! De juf verwittigd en nu maar hopen dat alle ouders in actie schieten... Het is vaste prik na de zomervakantie. En het blijft een delicaat onderwerp onder moeders. Voor mij allang geen onderwerp meer dat ik uit de weg ga. Al ben ik wel er weleens moedeloos van geworden.

Vandaag is verder een luie dag. Ik rommel maar wat door het huis en zoek regelmatig mijn zetel op en zit dan wat te suffen met de kinderen. Straks maak ik een luiemoedersgerecht (spaghetti).

Morgen hebben de kinderen voor het eerst ook turnles. Bij ons op school komt elke week het gerief opnieuw mee naar huis om te wassen. Maar dat doe ik niet hoor. Het turngerief (broekje, schoolshirt en sportschoenen)zit dit jaar in stevige mooie tasjes die ik gratis kreeg bij aankopen in toffe kledingwinkels.
Maandag hebben ze voor het eerst ook weer zwemmen op school. Daar gebruik ik hun stevigere rugzakken voor die ze ook in Zwitserland gebruikten want daar moeten dan weer handdoeken in en dergelijke en moet volledig kunnen sluiten.

Zo. En dan ga ik nu eens de clubjes van de kinderen betalen. Deze week start de tekenschool en volgende week gaat Liesje op dansles.
Wat doen jullie kinderen?

Fijne woensdag !





Reacties

  1. Hier op de lagere school wordt de turnzak elke vakantie meegegeven, in het middelbaar elke week maar die jonge pubers zweten pas echt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij de pubers is het normaal. Maar die van de kleine kindjes zijn vaak niet eens vies van dat uurtje per week.

      Verwijderen
  2. Mijn oudste dochter (wordt 5 op 26 sept) start zaterdag ook in de dansschool...ben benieuwd!
    grtjs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat alles ok is met de baby! Hier deden de meisjes vroeger ballet en jazzdance en volksdans....De zoon volksdans , vendelzwaaien (doet hij nog steeds) en voetbal..Muziekschool deden zoon en jongste dochter maar één jaar ..Oudste dochter volgde jaren dwarsfluit...liefs en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)