De roze bril

 Het gaat snel.
Het slechte nieuws van deze ochtend heb ik al verteerd. En wel door mijn eigen lieve man die het leven af en toe wat rooskleuriger ziet.
We laten het maken zei hij met ons eigen geld en malen er niet meer om. Het is nu zo en het geeft geen zin om het onrechtvaardig of stom te vinden of je dag te laten verknallen door zo een pech.
Hij is mijn held van de dag want ik heb toch weer eens gevloekt deze ochtend.
 Die roze bril circuleert hier al een paar weken rond. De glazen zijn er eens uit gevallen en sindsdien heeft iedereen hier in huis hem al opgehad.
Ondertussen wachten we nog steeds op het telefoontje van de makelaar.
Zaterdag belde ik hem met het nieuws dat we het lage bod op het huis toch aanvaarden ondanks het vele verlies (ook hier is niets aan te doen en het is zo en we moeten eindelijk verder), maar sindsdien blijft het doodstil aan de andere kant.
Man en ik proberen er echt een positieve draai aan te geven.
Geld is niet zo superbelangrijk (maar wel gemakkelijk)en we hebben het al zo goed. We hebben een schoon dak boven ons hoofd, elke dag eten en we zitten warm. We kunnen ons nog altijd schoon kleden en op vakantie gaan. Dus wat te klagen? Niets!

Op de flow kalender stond gisteren:
'Beslissingen zijn makkelijk. Wat ze ingewikkeld maakt, is het verhaal dat je erover vertelt.'

Maar onder ons. Ik ben toch zenuwachtig (een beetje) voor het telefoontje van de makelaar. Wat het gaat worden. Ik heb namelijk niet zo een goed voorgevoel...

Reacties

  1. Mooi geschreven Sandra! Fijn dat je man zo positief blijft !
    Nu maar hopen dat jullie snel telefoon krijgen met goed nieuws....
    liefs en zet die roze bril nog maar wat op ;)
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop ZO met je mee dat het voorgevoel niet juist is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De compromis is klaar gemaakt. Nu nog samen komen om te tekenen. En dan is het hopelijk in april verkocht. Na net geen twee jaar!!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)