De meest onmisbare en beste service ter wereld

In het blogboek van Kelly staat een lijstje met de vraag.
Wat is voor jou een onmisbare service?

Hier heb ik eventjes moeten over nadenken. Weken eigenlijk!
Eerst dacht ik dat dat de manicure was want al tien jaar lang ging ik om de 3-4 weken naar de manicure zonder ook maar één keer over te slaan. Onmisbaar dacht ik.
Maar dat dacht ik ooit van de kapper, maar dat bleek dus niet waar te zijn.
Ik vroeg me af of ik op vakantie gaan zou missen.
Allemaal luxedingen dus.
Ondertussen ben ik er van overtuigd dat ik dat alles best zou kunnen missen. Geen moeite !

Welke service is echt onmisbaar?
En toen zag ik plots het licht.

Het is elektriciteit en stromend water...
Ik zou dat ongelooflijk missen moest ik dat niet meer hebben.
We zijn dat zo gewoon en heel veel vroeger (zeg maar 100 jaar geleden)had men dit zelfs niet zomaar.
Maar ik ben opgegroeid met deze vanzelfsprekendheid dat ik er van overtuigd ben dat moest dat er op een dag niet meer zijn en ik me niet zomaar meer kan douchen of niet zomaar eventjes mijn handen kan wassen of geen wasmachine meer kan laten draaien. Of niet meer kan koken (want ik kook op gas, maar daar heb je elektriciteit voor nodig-jaja).
Goh. Wat zou ik dat missen.

En nu met die donkere dagen.
Zou jij nog lezen bij kaarslicht? TV zou ik niet missen, maar donkere dagen zonder lezen.
Men kookte vroeger op de stoof. Zou jij dit zien zitten?

Voor mij is dat dus de meest onmisbare service van de wereld !!

En voor jou?

Reacties

  1. ja voor mij ook,dat zou een ramp zijn zeg als we dat niet hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja je kan het je niet voorstellen zonder al die luxe. Mijn moeder kookte op de houtkachel.
    We hadden een waterput. Ze heeft het ook gered zonder telefoon en waterleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn overgrootmoeder deed het ook op de stoof, maar dat is echt héél lang geleden. Zonder telefoon zou ik wel nog kunnen denk ik, maar water moeten halen naar een put en dan opwarmen of koken op een stoof of geen licht hebben in deze donkere maanden. Neen. Ik zou niet kunnen wennen.

      Verwijderen
  3. Met het schaamrood op de kaken beken ik dat dit bij mij internet is...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mis het internet nooit tijdens onze vakanties waarin ik daar altijd bewust afstand van neem.
      Ik heb eigenlijk zelf nog maar tien jaar internet.
      De tijd dat ik zonder deed was misschien niet te geloven, maar we bleven leven en deden andere dingen op een ander manier.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)