Pluk de dag en kijk niet om

 De schommelstoel is ondertussen van plaats veranderd en staat nu aan de bureau. Wanneer ik er zelf niet in zit zitten er regelmatig kinderen in. Het is zo een hele aangename stoel om in te zitten.
 Mijn dagen zijn heel vol. Ik vrees dat het me niet meer gaat lukken om iedereen nog een kaartje te sturen. Het lukt mij eenvoudig weg niet. Het lastige vind ik dat sommigen daardoor misschien beledigd zijn. Want bij ons in de familie is dat nogal traditie.
's Nachts zou ik het liefste slapen, maar ik heb net weer een heel onderbroken nacht achter de rug en voel me nu geradbraakt (alsof ik een nachtje uit geweest ben en gedronken heb).
Mijn liefste, mooie, schattige Fee is de oorzaak, maar als ze mij 's ochtends de schoonste glimlach geeft van de hele wereld en omstreken ben ik de gelukkigste mama en vergeet ik dat maar gauw.
 Koken doe ik nog steeds met Smartmat. Deze moussaka was om je vingers van af te likken. Mmmmm. Schotel voor hij in de oven ging en nadat hij uit de oven kwam.

 Nu het huis wellicht verkocht is wordt het ook tijd om het oude huis eens definitief op te ruimen. En dus ging ik al twee kratten halen met nog boeken die ginds gebleven waren. Stephen King is back in the house.
Er komen ook twee teaken kasten te koop, een antieke luster en een supergrote tafel met acht stoelen.
Ik zal heel blij zijn wanneer dat hoofdstuk in mijn leven compleet achter de rug is.

Maar 'Alleen zij die geweldig durven te falen, kunnen ooit iets geweldigs bereiken. (Robert Kennedy)'. Zo voelt het met het huis. We zijn gegaan voor dat huis met zijn geweldige eigenschappen (mooi groot redelijk nieuw huis, gelegen achteraan in een doodlopende straat kinderen van alle leeftijden in 't straat en niet op het platteland en ook niet in de stad)ideaal voor ons grote gezin. Op onze weg kwamen veel hindernissen en we hadden nooit kunnen voorspellen dat het ging aflopen op deze manier, maar man en ik hebben daar vrede mee. Want we zijn diep gesprongen en diep gevallen, maar nu hebben we het goed en fijn en de kinderen ook. Niemand wil hier nog weg!
Geld is makkelijk, maar we hebben ondervonden (alweer)dat er nog andere dingen zijn dan dat en dat is je goed voelen. Het is niet belangrijk dat we geen nieuwste model auto kunnen kopen (zoals we wel zien in onze omgeving)of dat we nog altijd niet terug naar USA kunnen voor een rondreisvakantie.
Belangrijk is gezond zijn van lichaam en geest, een gezellig nest hebben en gezonde voeding.
Al de rest is extra.

En laat ik dan nog maar afsluiten met een citaat uit de Flow.
'The future belongs to those who believe in het beauty of their dreams.'

Ik pluk de dag en zie wel wat er nog op ons pad komt. En vooral niet teveel achterom kijken want dat is voorbij.

Reacties

  1. 't is waar Sandra,geniet van elk moment en leef zoals jij,jullie zich gelukkig voelen!!
    en waarom Amerika,Belgie heeft zooooveeel plaatsjes dat we nog niet kennen en waar je kan genieten,we kennen de helft van ons eigen landje niet zeg ik soms,wij wonen in de streek van de vlaamse ardennen en die is zoooo mooi,zeg ik telkens we een ritje doen.we moeten leren veel sneller leren tevreden zijn!GENIET!en fijn weekend je stille volger debora

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben ook al heel veel mooie plaatsen in België bezocht hoor Debora. Wees gerust ;-). Zo hebben we in 2011 een fietsvakantie gedaan en onder andere de Vlaamse Ardennen bereden. We stonden er toen ook versteld van hoe schoon het daar overal was. En ook door te wandelen bewandel ik vaak plaatsen waar ik nooit of te nooit geweest ben in België. Op die manier kom ik er ook. Maar wij zijn in 2006 in Amerika geweest en dat was zo een schone reis dat we graag nog eens terug wilden. Maar dat komt er voorlopig maar niet van :-). Groetjes.

      Verwijderen
  2. Wat wordt Mats een mooi kereltje en wat gaat het snel. Vervelend zo'n nacht, zal vast niet de laatste zijn. Ik noem je ook nog altijd pluk de dag. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben blij te lezen dat het huis eindelijk verkocht is. Kunnen jullie die hoofdstuk afsluiten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik lees nu pas weer met je mee,en ik lees dat je je huis hebt verkocht,dan komt er een hele drukke periode voor je aan,ik weet er alles van wij zijn afgelopen juni verhuisd,ik wil je dan ook heel veel sterkte en ook succes wensen,en hopen dat je kleine fee ook een beetje mee werkt dat je wel genoeg aan je bedrust komt,maar wat een prachtig meisje is dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awel ik word blij van deze blogpost ! Zo blij dat er nog mensen zijn die zo denken ... ik kan me hier helemaal in vinden !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)