Kerstvakantie: Deel 1 met goede boekentips !

 Vandaag kwamen we terug uit DE Limburg en 't was zeker en vast een geslaagde vakantie in de bossen en we kregen een lading sneeuw op ons dak, maar eerst wil ik nog eventjes wat sfeerfoto's posten van de eerste week van die kerstvakantie.

Op de laatste dag van 't school kwamen ook de Kerstknutsels mee naar huis en die moeten dan allemaal een plekje krijgen want daar is heel ijverig aan gewerkt. Mijn kinderen hebben meer talent dan ik. Het moet gezegd worden!

Zelf geraakte ik maar moeilijk in de kerstsfeer dit jaar en is het mij ook maar matig gelukt om in the mood te geraken. Ook al deed ik mijn best om met washi tape een kerstboom op de muur te plakken inclusief de gekregen kerstkaarten er tegenaan te zwieren, maar dit jaar hebben wij zo immens veel kerstkaarten gekregen dat die boom al gauw veel te klein was en de andere kaarten op een hoop op de kast geraakten met de bedoeling nog ergens een tweede boom te tapen, maar dat is er helaas niet meer van gekomen dus voor volgend jaar mogen we dat zeker niet vergeten. Twee washi tapes kerstbomen. Want wat was mij dat dit jaar? Ik geloof dat wij driedubbel zoveel kaartjes gekregen hebben dit jaar.
Zelfs de hele Konijnenweg stuurde ons een kaart. Plezant vonden wij dat wel.
 Het kan niet missen dus dat een hoop mensen nog op onze wensen zitten te wachten want dat gaat hier niet zo vlotjes kaartjes schrijven.
Ik ben zo één die probeert van er iets persoonlijks op te zwieren. Niet gemakkelijk soms.


Aan ons jonge kinderen zal het niet gelegen hebben dat ik niet in the mood geraakte.
Zij zongen iedere dag alle kerstliederen die ze geleerd hadden op school en de nieuwjaarsbrieven kende ik uit het hoofd voor het Nieuwjaar was. Vooral ons Lies kende het als de beste. En ik was best trots op onze vierjarige.
En af en toe gingen ze nog eens aan het tekenen en schrijven...
 De Stringkast deed dienst als kast om de cadeautjes op te zetten want op den duur wel een heel erg rommelig zicht werd, maar daar heb ik ondertussen wel al komaf mee gemaakt. Ze is al helemaal herschikt terug en dat was nodig!
 De gouden ster in de lucht vond ik zelf het mooiste stuk dat ik kocht dit jaar voor Kerst. Spotgoedkoop (9,99 Euro), papgemakkelijk om in elkaar te steken en het oogt heel schoon vind ik zelf. Ik zal het jammer vinden als ik ze weer moet opbergen.
 In de kerstvakantie gingen we nog eens op bezoek bij Boek & Koek. Een boekenwinkel waar we ons hartje kunnen ophalen en lekkere pannenkoeken eten bij Sneeuwitje en de zeven dwergen. Ik kocht een hele lading boeking waaronder Het liedjesboek van mevrouw de poes en dit is werkelijk een aanrader tot en met. Die CD is hier dagelijks gedraaid sindsdien.
Maar ook gewone kinderboeken zoals De brief van papa die mijn elfjarige zoon in één ruk uit las terwijl hij eigenlijk niet zo een boekenlezer is.
Er zijn ook informatieve boeken zoals Het lijfboek. Ook een aanrader.

Voor de kleintjes zijn er dan weer de avonturen van Gonnie.


 Deze vakantie werden er ook weer een lading nieuwe schoenen gekocht. Mijn portemonnee was op slag een pak lichter. Het was over de 400 Euro :S. Wie zegt daar dat ons kindergeld niet goed besteed wordt?

 Regelmatig doet de speelkelder ook dienst. Al is hij nog helemaal niet klaar. Er wordt aan gewerkt !
 Hij is groot genoeg om met de fietskes rond te racen. Of om met boetseerklei te knutselen op de grote tafel die er staat. Al moet ik eens wat stoelen op de kop tikken uit de kringloop.
 Als moeder het te druk heeft heeft geeft af en toe een dochter ons kleine Fee eten. Maar ze hebben niet zoveel geduld als ik terwijl ons Fee een hele makkelijke eter is.
 En als de vaatwasser FOERT zegt moet er afgewassen worden met de hand. Niet tof is dat! Voor alle duidelijkheid. Hij moest dit niet alleen doen hoor. En ja. De vuilbak was overvol en de lege flessen stapelden weer op. Zo gaat dat hier soms...
Morgen volgt het verslagje van onze week in De Limburg.

Reacties

  1. Blij dat je er weer bent. Een gelukkige nieuw jaar toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wens je een mooi 2015!ook weer blij je te kunnen volgen!jammer dat je kerstkaartjes op een stapeltje op de kast zijn beland,volgende keer een lint kopen in action met bijhorende knijpertje,knipoog(want ik zie als kleine detail een actiontas op een foto hihi en daar kocht ik een leuk lint metminiwasknijpertjes)wawww,een speelkelder,wat een luxe voor je kindjes.wat zit kleine fee al flink in haar eetstoel en helpen de zussen ze al eten geven,en ook een goeie afwasser!en amai ,wat heb je veeel boeken,dacht dat wij er veel hadden(600-en)toen mn dochter nog thuis woonde,een groot gedeelte nam ze mee,maar jij hebt er superveel ook,leuk!!
    ik ga weer voor een jaartje dagelijks "stille"volger groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom terug! Fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt, ben benieuwd naar het relaas. En wat een prachtige knutselwerkje van je dochter zeg! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)