De meest doodgewone dingen des levens

Kelly vroeg om eens doodgewone dingen te delen want dat zijn de allermooiste. Ik ben ermee eens dat de meest eenvoudige gewone dingen wonderschoon kunnen zijn en het hart heel erg kunnen verwarmen. Al kan af en toe iets heel ongewoon of exclusief mij ook super blij maken. Zo was ik zelf als een kind zo blij toen mijn meubels geleverd werden.

Maar hier een lijstje met de meest doodgewone dingen.

-Mijn kindjes die samen een dvd kijken rond één schermpje (wij hebben geen aparte DVD speler). Of samen ijsjes eten of samen boekjes lezen.

-Mijn kindjes die rollen spelen (papa en mama, ridder en prinses, K3, Spiderman, ...)en dan dolle pret hebben.

-Boeken kopen, een goed boek uitlezen, lezen in bed of zonder gestoord te worden, ...Lezen maakt mij altijd blij. En ook de weekendkranten lezen.

-Met een hele oogst kinderboeken thuiskomen uit de kinderboekenwinkel waar we ook nog pannenkoeken aten. En alleen maar blije gezichten zien.
 
-Fee maakt mij altijd blij. Wanneer ik haar uit bedje haal en zij mij een glimlach geeft van oor tot oor. Of wanneer ik haar ophaal uit de opvang zoals vandaag dan gilt ze zelfs van contentement en nijpt mij haast fijn. Wanneer ik gewoon kusjes blaas in haar hals en ze schaterlacht. Wanneer ze zo flink op de foto gaat bij de fotograaf dat het weer prachtige foto's zullen worden. Fee, Fee, Fee.
 -Koffie. Altijd en overal. En thee 's avonds bij mijn boek liefst met een chocolaatje erbij.

-Grote kinderen die af en toe ook eens onverwachts lief uit de hoek komen wat bij de andere tieners dan de reactie uitlokt: 'Slijmbal!'

-Een vriendin bij wie ik mag aanschuiven om te eten met meer dan de helft van mijn kroost (7 van de 10 kinderen), een aangenaam iemand aan de kassa, de vele oma's, opa's, tienermeisjes die ons Fee toe kirren (O, A, Zooo schattig)wanneer ik met haar op stap ben, een sms van een lief iemand die aan me denkt, ... Fijne mensen.

-Wandelen. Liefst alleen, maar met de kinderen is soms ook fijn. En dan liefst wandelen waar amper een auto passeert op wegeltjes en paadjes.

-De geur van gras en het zien van een groot water (De Schelde, De Zee, De Maas).

-Het uitstippelen van een vakantie die er zit aan te komen. Lijstjes maken en die herlezen, schrappen, bijschrijven en dan de man daar eens over bellen om een kleine bespreking te houden hoe we het best gaan aanpakken en of het goed is dat we nog dit en dat gaan zien dan.

-Een smsje van de man dat hij er aan komt...(kriebels)

-Wachten in de auto op een parking. Meestal op dochters die ergens een afspraak hebben met de tandarts. En in de auto lees ik dan verder in mijn boek en als kleine Fee mee is zit zij gewoon te lachen en te spelen naast mij op de passagierszetel.

 
-Vandaag werd ik blij dat de tandarts zei dat ons Lies van vier jaar een gaaf gebit had. Perfect gepoetst en geen gaatjes. Dat kan ik van haar oudere broers niet zeggen dus dat was zooooo een opluchting.
 
-Nieuwe lakens op ons bed en de eerste zijn om daar onder te kruipen 's avonds. Zaaaalig.
En brainstormen hoe ik de slaapkamer vrolijker, gezelliger kan maken.
-Ons Lies die opnieuw een staartje kan maken in haar haar nadat ze met haar broer maanden geleden eens kappertje gespeeld had.


-Geleverde pakjes door bijna altijd dezelfde koeriers die het met een big smile afgeven en ik die precies gewonnen heeft met de loterij dan :-).

-De hulp in huis die langs geweest is en ik die daar dan nog een halve middag van kan genieten. Een opgeruimd, proper en geurend huis.

-Altijd thuis zijn omdat ik zelf kan kiezen wanneer ik boodschappen doe, afspraken kan maken tijdens de schooluren, altijd aan de poort kan staan en thuis ben als de kindjes ziek zijn en we gewoon de hele dag bij elkaar kunnen zitten dan, ik vaak NIET moet rennen en me afjagen (maar soms ook wel), ...

Zo. Ik ben er vast nog heel veel vergeten. En ik word van heel veel dingen blij.

Ik ben nu Oorlog en terpentijn aan het lezen van Stefan Hertmans en dan bedenk ik weer dat wij toch niet te klagen hebben.

En waar word jij blij van?

Reacties

  1. We delen een paar geheimpjes, en we delen een paar doodgewone-dingen-waar-we-blij-van-worden... :) Zo fijn om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar ik blij van wordt, is de was die lekker wappert aan de lijn en zo lekker ruikt. Een lekker schoon bed hoort daar ook bij. De kleinkinderen natuurlijk, altijd lachen. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het zijn de gewone dingen. Ik geniet ook erg van jou lieve kindertjes al is het dan op afstand. Fijne avond,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. De was in de zomer. Heerlijk. Dat gewapper. Fijne avond Johanna.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. 't Is mijn eigen lieve dochter dus ik denk soms dat het gewoon zo moet zijn dat ik helemaal zot van haar ben. Je ziet je eigen kinderen altijd het allerliefste hé, maar hm. Bij ons Fee gaat men toch wel aan het kirren op dit moment. Overal! Dat had men ook bij ons Lies trouwens in den tijd. NU is het vooral omdat ze niet op haar mondje gevallen is dat ons Lies de aandacht trekt. Echt een mix van moeder en vader haha ;-).

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)