Laat het maar sneeuwen

Laat het maar sneeuwen:
Kinderen kunnen spelen
en dichters dromen. (Haiku van Bart Mesotten)

Ik stond op en toen lag er dun laagje.
Een uur later begon het iets heviger te sneeuwen.
Vandaag dus geen zwemlessen. We gaan door die sneeuw niet naar D. rijden.
De straat ligt ook wit want hier passeren geen auto's.

De madame laat haar baby buiten slapen. Ik vraag me af of ze dat dan ook vandaag doet. Onder een afdakje of een hoes? Wie meer wil lezen over de ideale huisvrouw moet haar blog lezen: dat weet iedereen ;-). Niet alleen is ze huismoeder, schrijft ze boeken (natuurlijk heb ik die), ze naait (doe ik niet), kookt vegetarisch, koopt tweedehands, haar kinderen gaan naar een verantwoorde school, ze gebruikt ecologische luiers en nog veel meer. Zelf ben ik wel door wind en regen met ons kinderen buiten gaan wandelen, maar ze effectief buiten laten staan kon ik niet toen we in de stad woonden (we woonden pal aan het straat met een voetpad van 50 cm en het hele huis doorkruisen met de wandelwagen deed ik dus ook niet om hen op het terras te zetten) en nu doe ik het dus ook niet.
De kinderen hier slapen binnenshuis. In Frankrijk hebben ze weleens buiten geslapen.
Moest ik ooit nog een baby krijgen zou ik eens overwegen ;-) om te doen.

Verder is ons andere huis dus nog altijd niet verkocht. Er hangt wel al een sticker op dat het verkocht is (dat deed de makelaar voor alle duidelijkheid), maar een compromis is nog steeds niet getekend. Daar hameren wij nu dagelijks op en we geraken het stilaan erg beu.

Fee zegt  sinds enkele dagen haar eerste woordje: Nee. Dus niet mama of papa, maar nee.
Trekt wat op sneeuw vind je niet?

Aangezien we de zwemlessen voor vandaag aflassen ga ik wat rond rommelen in huis en de ideale huisvrouw 'spelen' door flink te was te doen, overheerlijk te koken en af en toe in mijn zetel te ploffen tussen mijn kinders en voor te lezen.

Ik wens jullie allen een zeer fijne Sneeuwdag.
Wist je dat een personage in The Games of Thrones reeks Sneeuw heet. Mooie naam vind ik dat eigenlijk.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)