Is 't huis nu verkocht of niet?

Ja. Dachten we.

Er kwam een bod nadat onze prijs serieus verlaagd was. Een bod waar nog eens evenveel was afgetrokken als wij er net hadden afgedaan. Voor die prijs koop je dus al een gewoon rijhuis met drie slaapkamers op een drukke steenweg.
We deden een tegenbod wat niet aanvaard werd. Met het idee. Zo een huis voor zo een prijs. Wie laat dat liggen? Het is een spotprijs voor zo een huis.
Die mensen deden nog eens een tegenbod wat we na een week nadenken aanvaarden om eindelijk verlost te zijn van ons huis. 'Dan zijn we er vanaf jong. ' zegden we tegen elkaar.
Helaas stond het tegenbod nog niet op papier (er kwam altijd iets tussen) en toen kreeg ik telefoon.
Die mensen blijven nu toch bij hun eerste bod.
Slik dus. En vloeken.

Mijn voorgevoel dat er iets ging tussen komen werd dus weer waarheid.
Deze ochtend zei ik dat nog tegen de man: 'Je gaat zien. Het gaat weer iets zijn. Net als de vorige keren! Er gaat iets tussenkomen.'

Ik belde de man en vertelde het hem.
Hij moest dat even verwerken en erover nadenken.

Ja. We verliezen ontzettend veel geld.
Man wil er nog liever zelf opnieuw gaan wonen dan het me zoveel verlies te verkopen.
Zelf woon ik dan weer ontzettend graag in ons huidige huis. Dit is echt een thuis voor mij. Een warm nest waar ik mij goed voel met alles.

't Leven gaat niet altijd zoals we willen. We hebben niet zoveel in de hand. En zulke dingen zeker niet.
Nog 8 maanden hebben we om het verkocht te krijgen. Dan wordt het door de bank verkocht. Goh. Wat zal de koper van dat huis dan blij zijn.
Zo een huis voor een peulschil waarschijnlijk.
Tenzij we ons mooie huidige huis verkopen natuurlijk...
Mijn op één na grootste nachtmerrie (de grootste betreft mijn kinderen uiteraard en mezelf).

Reacties

  1. Wat een nieuws... :( Dan mag je nog zeggen dat een goede gezondheid het belangrijkste is, zoiets komt toch hard aan. Hopelijk komt er toch nog een positief einde. Verkopen jullie via een makelaar? Heb je enig idee hoe het komt dat er zo weinig respons is? (Ik heb het niet van in het begin gevolgd...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een enorm groot huis en iedereen wil kleiner wonen en het is een oud huis dus er is nog wel wat werk aan. Velen hebben niet de centen om bovenop de aankoopprijs nog eens geld over te hebben om te renoveren. En het is veel geld: die registratierechten. Bovendien zijn ze onlangs vlakbij met werken begonnen die meer dan twee jaar gaan duren. Allemaal factoren die meespelen.

      Verwijderen
  2. Als jullie er financieel jullie broek niet aan scheuren, zou ik durven gaan voor dat bod. Hoe laag ook, hoe sneu ook : jullie moeten aan de toekomst denken. Stel. Je gaat niet akkoord met dat (belachelijk lage ja) bod. Het huis raakt niet verkocht. Het wordt door de bank verkocht aan een NOG lagere prijs? Ik weet nog héél goed wat een stress er van me afviel toen ons huis verkocht was! En dat heeft maar heel kort te koop gestaan. Je kan je natuurlijk ook afvragen : wat als er in de komende maanden toch een koper komt met een redelijk bod? Wat als he...is dat het risico waard? Da's een vraag die je je moet stellen en als je daar een anwoord op weet, dan is de zaak geklonken. Ik wens je de juiste beslissing toe, en de enige juiste beslissing is die waar jullie je allebei goed bij voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hier al heel veel stress van gehad. Soms heb ik het wel kunnen loslaten, maar ik droomde er zelfs van 's nachts. Vandaag was ik weer in het huis en het doet mij niets meer. De bewoners die er nu wonen willen er niet weg want ze wonen er graag, maar kopen kunnen ze het niet. Misschien is het nu toch verkocht want we hebben toegegeven aan een nog lagere prijs. We zullen zien. Dit huis heeft ons twee huizen gekost, maar we moeten daar anders over beginnen denken. En het een positieve draai geven. Maar dat zal pas na de verkoop kunnen vrees ik. Nu geeft het nog teveel ergernis en frustratie.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)