Vakantieplannen

Nu het einde van het schooljaar weer nadert en we eerst nog wel de schoolreizen, sportdagen en examens hebben begint het toch te kriebelen voor de zomervakantie.

Sinds begin april kunnen we naar onze caravan in Zeeland, maar de afgelopen weekends was het toch nogal nat en fris. Dus gingen we niet en soms zijn er in het weekend gewoon nog teveel activiteiten. De zwemlessen gaan nog door en komende zaterdag is het schoolfeest bijvoorbeeld. En het weekend nadien wilde ik graag eens naar Repaircafé waar ook onze letsgroep aanwezig zal zijn (maar als het mooi weer is trek ik wel naar Zeeland anders moet ik nooit meer gaan!).

Begin juli zijn onze drie jongens van 7,9 en 13 jaar dan weer op Chirokamp. Mijn bedoeling was om naar de camping te gaan, maar toen dacht ik. Dan heb ik toch weer niet echt vakantie. Het is wel leuk en anders dan thuis, maar ik zal toch wel weer elke dag bijna boodschappen moeten doen, koken en de afwas doen (net als thuis). Zoals ik ook al deed de afgelopen jaren want telkens huurden wij een huis in de vakanties. En oké. Je kan eens uit eten gaan, maar dat kost ook geld!
Plots verlangde ik toch eens een keertje naar 'niet koken, geen afwas, kinderen die buiten spelen, zwemmen en veel wandelen in de streek'.

Ik had de afgelopen week dus al wat liggen afsurfen op het net, maar ofwel was het te duur of aan zee (daar hebben we de caravan al voor)of nog iets anders.
En toen kreeg ik de folder van de Gezinsbond in mijn handen. Daar ben ik natuurlijk al héél lang lid van en in het verleden (zie ongeveer 15 jaar geleden)gingen we al eens naar Het Reigersnest voor een weekendje. Dat was toen met de oudste kinderen en dat weekendje duurde veel te kort. Jawel!
Maar ik wou dus niet naar zee, maar naar de bossen.
Dus boekte ik een midweek in De Bosberg. Een midweek maar want de man gaat niet mee. Ik ga alleen met één tienerdochter en de drie jongsten. Maar ik ga geen boodschappen moeten doen, koken of afwassen. Niet! Die hele vijf dagen niet!! En het kost me 709 Euro voor vijf dagen voor vijf personen vol pension in een zeer kindvriendelijk hotel met zwembad. Een zeer groot verschil met 3 weken Frankrijk of twee weken Spanje zoals de afgelopen jaren, maar ik denk dat ik gewoon veel meer tevreden ga zijn met dit soort vakantie.

En het kriebelt al om nadien met ons jongens nog eens terug te gaan..., maar dat wordt weer te duur (denk ik). Tenslotte is deze vakantie niet echt ingepland met mijn aflossingsplan. Het is een extraatje dat ik mezelf gun omdat ik al jarenlang niet anders gedaan heb dan ook op vakantie de meeste dagen te koken en de afwas te doen.

Verder gaan we natuurlijk gewoon naar de camping gaan en als we thuis zijn is er altijd nog het speelplein :-).

Kijken jullie uit naar de zomer (en meer niet moeten!)en wat zijn jullie plannen?


Reacties

  1. We hebben onze laatste schooldag pas op 22 juli...We moeten voorlopig dus nog wel even door. We hebben nog geen plannen. We nemen de tenten wanneer we zin hebben en waar de zon ons brengt. Jouw plan is wel echt ook vakantie voor moeders. Goed plan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk heel erg uit naar de zomer! Ook wij hebben een stacaravan en hopen daar de zes schoolvakantieweken door te brengen. Maar, ook gaan we vermoedelijk eind augustus verhuizen. Daar zie ik ook naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben een tourcaravan en trekken er vast een paar dagen op uit als het weer beter wordt. Zijn niet gebonden aan kinderen. En als we een oppas kunnen vinden gaan we nog eens voor langere tijd. Zelf maakt het mij niet zoveel uit, thuis is het ook heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja. Thuis is ook heerlijk, maar af en toe eens een ander oord mag ook.

      Verwijderen
  4. wij huren een vakantiehuisje. Het elke dag moeten koken en afwassen en boodschappen doen maakt mij niet uit. Sowieso kan dat op een gezapiger ritme, want niets moet en alles mag (maar ik heb dan ook maar drie kindjes, niet te vergelijken dus ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dat ook jarenlang gedaan Mies. De afgelopen tien jaar eigenlijk. Altijd wat huren. Huisjes, appartementen aan zee, luxetenten, ...Maar nu had ik even zoiets van. Vijf dagen eens niet moeten koken lijkt me heerlijk :-). En vooral geen afwas want onze vaatwasser is al een eeuwigheid stuk.

      Verwijderen
  5. Ik vind het ook niet (meer) erg om te koken op vakantie. De ideale maaltijden met kinderen zijn de buffetvakanties, voor elk wat wils en er moet niet gewacht worden (waar veel kids het moeilijk mee hebben). Maar all -in vakanties zijn duur, zeker als je meer dan 2 kids hebt en de kinderen al wat ouder zijn en bijna als volwassene worden doorgerekend. Wij huren elk jaar een vakantiehuis in Frankrijk en winkelen en koken is dan weer een avontuur. Man helpt mee (bbq ;)), kinderen helpen. Elke week jezelf 1 vrije kookdag geven,zoals iets gaan halen of iets gemakkelijk maken zoals rappe spaghetti of opwarmschotel is ook een beetje vakantie waar je elke week kunt van genieten;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij gaan zoals elk jaar richting frankrijk.Wij huren altijd een huisje omdat we niet zijn aan drukke hotels en toestanden.WIj kiezen altijd voor een huisje midden in de natuur .RUST is het gene wat wij voorop zetten als prioriteit.Wakker worden door de vogels , deuren openen en de natuur ruiken.Heerlijk ontbijten op het terras enz enz ooooooo ik begin al te verlangen.Dit jaar gaan we naar de Auvergne streek en we vertrekken de laatste dag van augustus en blijven 12 dagen weg

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hebben wij ook jaren gedaan. Heerlijk hé. Maar het liefste wou ik toch dat ik niet hoefde te koken.

      Verwijderen
  7. Lijkt me ook een prima vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hebben drie weken Spanje geboekt... En ik kijk er echt naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij vonden Spanje super! Maar ik ga nu tien dagen Zwitserland boeken :-). Daar ben ik nog nooit geweest. In Italië was ik ook nog nooit. En dan nog Zweden, Denemarken, Noorwegen, ...De rest zijn we al eens geweest.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)