Wikken en wegen: vakantieplannen deel 2

Hier kon je al lezen dat ik toch andere vakantieplannen maakte dan ik aanvankelijk van plan was.
Door vroegtijdig te willen aflossen had ik namelijk onze vakanties helemaal geschrapt. We gingen de voorbije schoolvakanties dan ook nergens heen. Nergens beter dan thuis. Jawel!
Dat lukte en ik heb zo toch wel al een aardige duit gespaard en kon ik ook in april al een keer iets extra aflossen.

Maar opeens begon het toch te kriebelen.
Zouden we echt voor het eerst in 23 jaar niet op vakantie gaan in de zomer? Oké in die andere vakanties, maar in de zomer?
En toen vroeg de zoon. Waar vieren we mijn verjaardag dit jaar? Hij vierde hem de afgelopen jaren in het buitenland en in de zon.
En toen kriebelde het zo hard dat ik de eerste week van juli een midweek boekte zonder de man maar met de tienerdochter en de drie kleintjes. Ik droomde van lange wandelingen, geen koken en afwas, een tripje naar Bokrijk enzovoorts. En zo geschiede. Die extra kost was oké. Dat zouden we niet voelen. En ik kijk er naar uit. Maar toen...

En toen was er de man die het hele jaar door ongelooflijk hard werkt en ervan houdt om verwend te worden op vakantie. Hij vindt de camping oké tijdens de periode dat hij thuis kan zijn (bouwverlof), maar stel dat het geen mooi weer wordt. Totaal niet.

Ik bleef maar wikken en wegen.
Ja. Een vakantie kan er vanaf , maar dan kan ik in augustus niet één lening voortijdig aflossen. Ik kan die lening dan wel verminderen , maar niet volledig aflossen.
Wat wil ik nu het allerliefste?
Eigenlijk allebei als ik eerlijk ben, maar soit. Dat gaat dus niet.

Dus ik overweeg heel sterk om een vakantie te boeken. We zagen al heel veel landen in Europa, maar Zwitserland nog niet. Zouden we eens geen familievakantie boeken in Zwitserland? Kostprijs? 4400 euro volpension voor 2 volwassenen en 7 kinderen voor 10 dagen (zonder vervoer). Met kinderanimatie elke dag indien nodig en zelfs opvang 's avonds, een zwembad en veel wandelmogelijkheden. In de bergen! Hier zou je de link moeten vinden.

Dus lossen we die hypotheek van 19000 euro in één ruk af of boeken we een reisje met ons gezin naar Zwitserland en lossen we bijvoorbeeld slechts 13000 euro af van die hypotheek. 
Wat een luxeprobleem hé? Dat besef ik maar al te goed, maar toch worstel ik ermee.
Ik heb zo lang gespaard om die hypotheek af te lossen, maar ik gun mijn gezin en mezelf een andere omgeving en ook: ik ga niet hoeven koken en afwassen en bovendien zou het op die vakantie meer vakantie zijn voor ons. En volgens mijn vriendin die hier al jarenlang op vakantie gaat zijn het de allerbeste vakanties die je je kunt wensen als gezin.
Ik besef wel dat ik het aan mezelf probeer te verantwoorden (en aan mijn man die al mijn aflossingsplannen regelmatig moet aanhoren).
Het kan, maar er zijn gevolgen en dat is iets minder snel afgelost zijn.

Is dat erg? Nee, maar dan zou ik nadien wel opnieuw consequent moeten zijn en geen vakanties meer boeken de komende schoolvakanties. Ik blijf dat toch moeilijk vinden ondanks mijn tegengoesting van lange reizen, in -en uitpakken.

Reacties

  1. ik zou er echt voor gaan meid .Het aflossingsplan loopt niet weg .Ok zwitserland ook niet .Maar morgen kan het plots gedaan zijn (bij wijze van spreken)
    Het is zoooo belangrijk te kunnen genieten en ik denk echt waar dat je meer deugd zal hebben van allemaal samen op vakantie te gaan dan geld af te lossen .Maar dit is mijn gedacht natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beiden zijn eigenlijk belangrijk :-). Het ene voor een betere gemoedsrust en meer ademruimte. Het andere om te ontspannen. Maar goed: de vakantie is geboekt! En er was nog een meevaller. Ik krijg een zwangerschapskorting :-).

      Verwijderen
    2. dat is dan extra mooi meegenomen

      Verwijderen
  2. Als je je die vakantie je kan permitteren zou ik niet twijfelen. Ik kan best begrijpen dat je man ook op vakantie wil. een andere omgeving kan toch echt ook wonderen doen. en met die aflossing geraken jullie er ook wel. Misschien dan pas een half jaar later. Maar is dat dan zo erg. Ik kan mij, eerlijk gezegd, nog het best inleven in je 'ik vind inpakken niet leuk' argument. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De reis is geboekt want zo denk ik er ook over. Het plan is rekbaar en nu zal het iets langer duren, maar dat is niet erg want ondertussen zien we de bergen in Zwitserland.

      Verwijderen
  3. Zeg maar als je zwanger bent, mag je gratis op reis met intersoc ;)
    http://www.intersoc.be/nl/promoties/zwanger-gratis

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blijkbaar. Ik wist dat helemaal niet, maar dat scheelt wel een hele hoop ;-).

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)