Vrijdag den dertiende

Nee. Ik ben niet bijgelovig.

Maar gisterenavond slaagde mijn dochters van 14 en 16 er toch in om mij op stang te jagen.

'Goh. Morgen de Lesse afvaren en ze geven onweer in de Ardennen. Zou het onweren terwijl we kajakken? Hopelijk verdrink ik niet !' mompelde de ene dochter.

Waarop de andere dochter : 'En ik ga morgen skiën. Hopelijk breek ik geen been want ik heb dat nog nooit gedaan. '

De ene vroeg me of het toch niet beter was dat ze thuis bleef. Heel erg even twijfelde ik om dan kordaat te zeggen: 'Absoluut niet!'

Nee. Ik ben dus niet bijgelovig al hebben sommige dagen rare momenten of zijn er op één dag weleens heel erg veel toevalligheden. En ben ik soms iets meer ongerust dan op andere dagen.

Deze ochtend ben ik gaan ontbijten met oudste dochter nadat ik haar aan het station oppikte. Nog even genoten dus van het mooie weer.

Later was ik weer blij dat de hulp geweest was. Een proper huis is zo zalig al duurde het maar tot mijn 3 jarige kattenkwaad uithaalde.
Tijdens de middagpauze moest ik hem onder zijn voeten geven omdat hij zich van onder tot boven zwart gemaakt had. En met zwart bedoel ik ècht zwart. Ik moest hem in allerijl douchen en volledige propere kleren aantrekken. Man. Wat was ik boos! Want ook de keuken zag er niet uit. Ik kon voor een keertje echt niet kalm blijven.

Deze middag liet ik nog wat was wapperen en oudste haalde de jongste kinderen van school. Had ik lekker nog een extra half uur. 't Voordeel van grote kinderen die thuis zijn :-).

O. En van de ene dochter weet ik ondertussen dat het heel goed weer was in de Ardennen en ze een geweldige dag had. Ik mocht een paar erg enthousiaste smsjes ontvangen.

Straks nog even onze boodschappen ophalen en 't is weer klaar voor vandaag.

Het Pinksterweekend wordt een weekendje thuis.
Vandaag heb ik nog eens verzucht wat een heerlijk huis dit is.
Vakantie kan thuis zijn nooit evenaren.

 Plakwerkje van Mats: blote voeten in het gras.

Reacties

  1. Mooie uitdrukking, onder zijn voeten geven! Ik ben ook echt niet bij gelovig. Het is meer toeval.
    Kwajongen! Ach streken horen erbij, zit tenminste wat in die jongen. Poeslief deugd ook niet. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)