Hoe saai kan ontbijten zijn.

 Het uur dat de eersten aan tafel gaan voor het ontbijt is vroeg. Soms zelfs voor zes uur al. Maar meestal tussen zes uur en half zeven. Mats is meestal de eerste wakker gevolgd door Liesje. Daarna volgen de drie die de bus moeten halen om 7.21 uur. En daarna de jonge jongens van zes en zeven en Nele is de laatste (tussen half 8 en 8uur) En ontbijten bij ons is saai. Ik zet nooit iets klaar de dag ervoor want ik wil het liefste van al 's avonds een lege tafel. Dus 's ochtends komen de onderleggers weer boven. En het ontbijt is saai. Grof brood en choco of confituur, koffie (zwart of soms met melk is te zien hoe snel ik hem al uit de kan gegoten heb. Soms doe ik dat al als er nog maar 1cm doorgelopen is omdat ik snak naar een tas) en voor de kindjes melk en chocomelk. Op de foto drinkt Lies een brikje, maar dat was omdat de chocomelk OP was die dag.
Toen we dat Griekse meisje op bezoek hadden heb ik een hele week gevarieerd ontbijt op tafel getoverd met fruit, muesli, kaas, croissants, enz...(waar het meisje amper van at: een echte tiener dus), maar toen dat meisje weg was was ik blij dat we gewoon saai konden verder gaan met ontbijten.
 Wanneer de jongens beneden zijn gaat er regelmatig een tas om. Dagelijkse kost eigenlijk. Deze ochtend ook weer. Zij smeren hun brood zelf en dan hangt alles vol choco. Je moet iets over hebben voor zelfstandigheid aanleren. Ontbijten is meestal niet ontspannend. Lies wil verschillende keer nieuw drinken en Mats nog een boterham. Dan wil Mats uit de stoel, Lies is ondertussen naar de WC geweest en de TV moet op en die zet ik ook op om wakker te worden :-). Maar ook omdat Kaatje gewoon keigrappig is.
 Zelf eet ik 's ochtends vroeg één snee met choco. Mijn echte ontbijt is rond tien uur wanneer de kinderen op school zitten. Dan ontbijt ik meestal met yoghurt en de krant. Met fruit en soms met chocolade en als het met brood is dan is er kaas op. Van dat late ontbijt kan ik wel genieten.
Maar het liefste van al ga ik gewoon ergens anders ontbijten. Er zijn genoeg adresjes waar je dat kan overal te lande. En sommige ontbijten zijn echt njam njam.  De laatste keer ging ik ontbijten met haar in de Ikea. Voor 1 euro kan je daar al ontbijten en voor 5 euro heb je een groots ontbijt (zelfs met spek en eieren).

En om hoe laat eet jij? En wat?

Zij schreef al eerder een blog over hun dagelijks brood. Dit idee pikte ze op uit het blogboek dat Zij schreef.

Hierzo schreef ik over mijn laatste tien keren dat ik iets deed (klik-klik-klik) en hierzo over mijn werkplek hoewel ik eigenlijk niet echt werk (haha).

Enjoy your breakfast.

Reacties

  1. ontbijten,ik kan niet zonder!we zijn nog met 2,man en ik,(dochter getrouwd),mn man drinkt alleen koffie met de krant en gaat dan werken,ikzelf"stutjes"met beleg,alles vind ik lekker:smeerkaas,choco,confituur,speculoospasta,peperkoek..alle dagen eens wat anders met koffie en de krant,zalig!!mjammjam!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou het in de meeste huishoudens niet zo toegaan s'morgens. Wij ontbijten meestal rond een uur of 8, wij hoeven de deur niet uit dat scheelt. Zelf eet ik 2 snee brood met jam en thee en manlief neemt ook 2 snee brood met jam en koffie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons ontbijten we ook in 2 shiften ik sta om 5u 40 op, drink koffietje en om 6 u moeten er 3 ( de maandag 4) kinds uit hun bed. De schoolbus van tibo en Laura komt om 7 u 10 , Jonas moet om 7u 05 de lijnbus op en de maandag vertrek ik om 7 u 15 met Kjell naar school in Roeselare waar hij op schooldagen internaat loopt. De 2 de shift van 4 staat om 7 u op om te eten en naar school/ werk te gaan.
    Ontbijt houd bij ons in cornflakes of brood met melk of chocomelk, voor mij koffie en in de zondag eens boterkoeken, pistolets of croissants. Grts

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)