Heel veel lijstjes en veel cadeautjes

Eindelijk! Ik besliste hoe we ons zoontje gaan heten. Nu kan ik niet meer terug. Alles is doorgestuurd naar de mensen die ermee aan de slag gaan.
Verder had ik een hoop administratie bij te werken en hoopt mijn was ondanks alle moeite weer op.
Naar de kinesist gaan werpt zijn vruchten af want ik heb nu minder pijn.

's Middags werkte ik de lijstjes bij. Wat is al in orde en wat moet nog besteld of aangekocht worden.
Dit keer overdrijf ik best met mijn lijstjes. Ik ben een beetje bang om in alle chaos het overzicht te verliezen en dingen te vergeten. Mijn geheugen is vaak een zeef.
De lijstjes geven mij enige houvast.
Ook zonder mijn agenda kan ik absoluut niet.
Vandaag geen dansles, maar de oogarts voor Liesje. En zonen naar badminton doen (papieren niet vergeten meegeven), zonen aansporen om huiswerk te maken, eten klaar maken, ...

En ik kocht ook al iets kleins voor onze baby voor Nieuwjaar. Al weet ik niet 100% zeker of hij dan al geboren gaat zijn...
Ondertussen begint de kast waar ik de cadeautjes voor Kerst en Nieuwjaar op stal al aardig vol te geraken. Al zijn het niet alle cadeautjes. Er zijn er nog boven in de slaapkamers. Weten waar al die cadeautjes zijn is ook nog zoiets.
En op elk cadeau wordt de naam opgeschreven.
 
Deze dag was trouwens een echte maandag met een zoon die niet klaar geraakte voor school ondanks aanmaningen om voort te maken (grrr), een andere zoon die zijn boekentas vergat, een man die veel aan zijn kop had, te laat komen bij de kinesist omdat je achter tractors 'hangt', ...
Maar in de loop van de namiddag klaarde het uit. Men bezorgde pakjes voor de feesten (weer wat geschrap)en ik kreeg een onverwachts telefoontje dat er vanaf woensdag om de 14 dagen iemand extra komt poetsen (ik sta al meer dan een jaar op die wachtlijst), ....
 
Genoeg redenen om blij te zijn.
 
 

Reacties

  1. Ik ben nieuwsgierig waarom je nu de naam al moet doorgeven. Kaartjes zijn snel gedrukt en iets anders waarbij je de naam moet doorgeven kan ik me niet bedenken. Ja, aangifte van geboorte doen (heet dat in België ook zo), maar dat is ook pas na de geboorte.
    Wel fijn dat jullie nu een leuze hebben gemaakt. Kan dat ook van je lijstje. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is voor de geboortecadeautjes/suiker Loesje en de presentjes voor school/créche. Daar komen labeltjes op met de naam en ik dien dat op voorhand te maken anders kan ik ze niet sluiten. Er komt ook een canvasdoek om erbij te zetten in de trant van het kaartje. Het is dus niet voor het kaartje, maar voor de labeltjes voor de cadeautjes zodat ik dat niet nog allemaal moet klaar maken na de geboorte van ons zoontje. Dan wil ik gewoon even alleen met de baby bezig zijn...

      Verwijderen
  2. Aha, leuk om te weten. Bedankt voor je uitleg.
    Die presentjes voor school/crèche wordt in Nederland volgens mij niet gedaan. Is wel een leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)