Voor Dotje en deze ochtend bij de gyn

De DVD give away uitslag was supermakkelijk. Ik hoefde niet eens een onschuldige hand een lotje te laten trekken en Dotje mag even mailen naar mijn emailadres met haar adres: sandravrijdags@telenet.be . Dan komt de DVD haar kant uit. Lucky Dotje ;-).

Deze ochtend bij de gyn was er weer veel volk. Ik kon wat kletsen met andere moeders.
Hoewel iedereen uitgerekend is na mij bevallen al die moekes waarschijnlijk weer voor mij :-).
Met de baby gaat alles pico bello, mijn gewicht is goed (net geen 4 kilo bij op 33-34 weken), mijn bloeduitslag blijkt weer prima (Joepie. Geen ijzertabletten meer slikken).
Dat was al het goede.

Ik heb alleen iets waarvoor ik nogal dringend steunkousen moet dragen. En geen gewone tot de dij (want die heb ik), maar een zwangerschapspanty steunkous die mijn lies en buik ondersteund. Ik zie er tegen op want het kost veel geld en is maar voor nog een week of 6-7. Maar de gyn staat er op (vorige keer eigenlijk al)en ook de kinesiste had al gezegd dat ik dat beter zou doen.
Dus deze middag staat er een tripje naar zo een winkel op het programma.
Ook ligt de baby dwars  . Hij blijft maar ronddraaien want gisteren voelde ik zijn hoofdje bovenaan (ik ben trots dat ik dat zelf zo goed kan voelen want ik vertelde het de man gisteren: 'Hij ligt anders dan de vorige keer! Hoofdje zit boven.'). Ondertussen ligt hij dus eigenlijk weer schuin. Bij Mats heb ik dit ook gehad en hij is de dag voor zijn geboorte nog gedraaid door de gyn, maar deze gyn wil dit nu niet doen omdat de placenta niet gunstig ligt. Een stuitbevalling is ook uitgesloten voor haar. We hopen dus maar gewoon  dat hij alsnog goed draait. Hij heeft nog tijd.

We vergaten ook nog een nieuwe afspraak te maken en een voorschrift voor de kinesist.
Ik weet dus niet meteen of ik de komende weken nog terug ga. Misschien ga ik vlak voor de Kerstvakantie nog eens op controle. De baby blijft vast gewoon zitten net als zijn broers en zussen.
En het voorschrift kan ik ook even vragen aan mijn huisdokter.

Zo. En dan ga ik nu maar naar die Assist winkel.

De woensdag beloofd hier anders weer druk te worden met alle kinderen thuis en geen weer om buiten te spelen. Eén der dochters gaat wat bakken.
Dat Trump president geworden is probeer ik te negeren. Het volk heeft weer gekozen. Joepie.

Fijne woensdag!

Reacties

  1. Van de week bracht ik een pompoen mee van 5 kg. Ik liet hem thuis rondgaan en schrok zelf ook van het gewicht. 6 kg aan baby zat in mijn buik op het einde van de tweelingzwangerschap, ik kon niet zonder buikband. Ik las net dat het de bedoeling is dat je die zwangerschapspanty (kende het niet) ook na je zwangerschap nog 6m moet doordragen dus eigenlijk is het voor langer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn jongste telg heeft lang dwars gelegen. En als hij uiteindelijk was gekeerd, lag hij stuit.
    De laatste weken is hij als nog goed gedraaid uit zijn eigen. Mijn jongste zoon had het voordeel dat ik heel veel vruchtwater had en hij veel plaats had om te zwemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. blij Sandra dat je zwangerschap blijft goed verlopen!groetjes debora

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)