#boostyourpositivity

Ik doe mee met Boost your positivity van Danone.
Bij Kelly las ik daar meer over.
En ik besloot om mee te doen. En wel hierom !

Vorig jaar 2014 is mijn positieve ingesteldheid zwaar op de proef gesteld.
Terwijl het me de jaren ervoor prima lukte om van iets negatiefs op mijn weg iets positiefs te maken lukte dat in 2014 niet meer zo goed. De ene doef na de andere was mijn deel.

Er was een zware zwangerschap (een tiende kind dat wel zeer gewenst was), persoonlijke problemen in ons gezin die voornamelijk veroorzaakt werden door een verhuis naar een andere stad in een andere provincie (kinderen die absoluut niet wilden verhuizen en daar heel veel amok om maakten), een huis dat we niet verkocht kregen, financiële tegenslag (verlies van zeer veel geld) en relaties die onder dit alles zwaar te lijden hadden (met als gevolg ook breuken).

In mei 2014 werd onze kleine Fee dan geboren en zij gaf de aanzet tot weer meer positivisme.
Ze bracht me letterlijk weer op een enorme roze wolk. Wanneer ik naar haar keek kon ik bergen verzetten en milder zijn voor mijn andere kinderen. Of meer loslaten vooral ook.

De maanden nadien voelde ik me fysiek alvast stukken beter en alle relaties verbeterden (buiten een paar dan waar het wellicht nooit meer goed komt).
Het huis geraakte nog steeds niet verkocht, maar we verhuisden wel degelijk (want ik laat me niet onder druk zetten en bleef overtuigd van mijn juiste beslissing).

En de kinderen pasten zich aan. De jongere kinderen vrijwel onmiddellijk. De ouderen hadden meer tijd nodig, maar na een paar maanden ging het beetje bij beetje beter en leek onze verhuis dan toch niet een domme, belachelijke, onozele, stomme 'zet'.

En tegen dat het nieuwe schooljaar kwam er weer licht in de financiële duisternis. Gelukkig was daar mijn hardwerkende echtgenoot. Anders hadden we het nooit gered op dat vlak.
Toen 2014 op zijn einde liep werd het steeds beter.

2015 is dus goed begonnen want het huis geraakte nu toch verkocht. Oef!
Maar ergens ben ik ook een beetje 'bang' geworden voor een nieuwe crisis. Een beetje maar en dus is deze actie van Danone heel welkom.
We gaan ervoor en gaan weer doen zoals we de jaren ervoor deden. Positief zijn, humor gebruiken, lachen en relativeren.

En Danonekes eten :-) om de dag goed te starten.

Als je zin hebt om mee te doen kan je je hier inschrijven want velen kunnen wel een boost gebruiken.

Reacties

  1. Voor mij komt het ook op een ideaal moment, deze positieve maand. Al is het eigenlijk àltijd het goeie moment om voor positiviteit te kiezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Hoe is 't?