Zondag: kindervreugd of kinderlast?

 Hier kon je lezen dat ik in januari een poging ging doen om geen kledij of schoenen meer te kopen voor mezelf of de kinderen. Is het gelukt? Gedeeltelijk wel, maar niet voor de volle 100%. Schoenen kocht ik NIET. Dus dat is goed gekomen, maar ik heb wel kousen in de solden in de Hema gekocht en toen ik in het shoppingcenter was om foto's op te halen ben ik de H&M binnen gestapt en kocht daar een Spiderman pak en nog wat andere leuke (verkleed)spullen.
Online shoppen kon ik dan wel weer goed laten. Een goede manier is om de mails die ik kreeg onmiddellijk te verwijderen en dus niet te KIJKEN naar al dat moois. Dat lukte goed, maar een paar dagen geleden kon ik toch een paar dingen niet weerstaan en kocht al een paar zomerspullen voor Mats, Lies en Fee.
Wat ook niet hielp was dat een toffe madam van een winkel waar ik weleens ga shoppen me opbelde en dat ze me telefonisch kon melden dat ze me een korting van 40 Euro geeft. Wat zeg je dan? Super!Dankjewel. Ik ga daar al vele jaren en bij haar is het zoals bij de kapper. We vertellen elkaar van alles en ze belde dus om dat te melden dat ik een streepje voor had. Dat is natuurlijk ook een verkooptruc (LOL), maar toch ga ik kijken want 40 Euro is niet niks en als ik een jas koop voor één der kinderen is dat toch al iets goedkoper dan.

Zelf verkoop ik wat spullen, alsook kledij opkapazashop. Ga zeker eens kijken. Wie weet valt er je iets op!

Dat opnieuw gaan werken heb ik voorlopig toch maar uit mijn hoofd gezet. Ik geraak nu al niet door de was tenzij ik zou werken zoals die markkramers hier. Maar dat heb ik er echt niet voor over.  Hebben moeders het nu gemakkelijker dan pakweg 50 jaar geleden. Op sommige vlakken wel denk ik. Vooral praktisch door de komst van de wasmachine. Voor mij is de wasmachine een onmisbaar iets en voor velen met mij denk ik. Hoewel ik me soms afvraag. Toen deden ze maar 1 keer per week andere kledij aan. Nu is dat élke dag! Toch bij de jongsten. En hoeveel kledij is er nu niet dat je maar op 30° mag wassen. Zo een stapel. Dat kan dus ook niet de droogkast in.

Vandaag is het zondag en het is een winterweer buiten. Man is opgeroepen voor een interventie en gaan werken en dus voor mij is het een kindervolle (vreugdevolle of lastige?)zondag met kinderen in bad doen, wassen draaien en weekendkranten lezen. Op sommige momenten is het plezant met veel geschater en vertedering, maar af en toe moet ik toch mijn oren sluiten en even tot tien tellen.


Hier zie je ons Fee haar twee tandjes goed.
Ze speelt nu heel veel op de mat.
 
Is er al iets van mijn goede voornemens terecht gekomen want we zijn tenslotte al februari?
Hier is de balans.
 
1)Ik ben nog geen enkele kilo afgevallen, maar ook niet bijgekomen! Ik heb sinds een week wel eindelijk een weegschaal. Ik zal nu overgaan naar stap 2. Anders koken en eten :-).
 
2)Ik heb zes boeken gelezen in januari in plaats van de vooropgestelde vijf. Gelukt!
 
3)Ik heb nog geen enkele georganiseerde wandeling gedaan. Dit is iets voor volgende week!
 
4)De man en ik zijn inderdaad al eens gaan ontbijten deze maand. Al was het wel gewoon in de Panos.
 
5 en 6) Ik ben mijn oma's en opa niet meer gaan bezoeken sinds Nieuwjaar en tot mijn schaamte moet ik zeggen. Ook mijn ouders niet.
En ik heb ook geen enkele keer bloemen gekocht. Wel 2 mini cactusjes.
 
7)Ik gooi nog steeds eten weg, maar we gaan hier nu toch 2 kippen houden om dat binnen de perken te houden.
Eerst een hok maken.
 
8)Een grote stad bezoeken zal ruimschoots goed komen dit jaar. In de krokusvakantie gaan we naar Parijs.
 
9)Geen brieven geschreven naar mijn steunkindjes :-(. Al kreeg ik van sommige van hen prachtige tekeningen.
 
10)Minder moeten. Ik doe mijn best!
 
En dan verder.
-Iedereen is gezond
-Het huis is zo goed als verkocht (compromis is getekend), maar je weet maar nooit.
-De man heeft ietske minder gewerkt. Ietske hé! Maar nog steeds heel veel.
 
Fijne zondag nog!

Reacties

  1. Post je anders eens een linkje van je shop op Kapaza? Dan zal ik eens neuzen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je klikt op kapaza kom je op mijn shop terecht :-). Er moeten nog wel wat kleertjes opkomen, maar het is zo tijdrovend om dat te doen.
      En ook de mensen die ons huis gaan kopen gaan niets overnemen van meubels, luchters (zelfs niet de kristallen luchter!)of gordijnen (terwijl dat toch een grote kost is)dus dat moet er ook nog bijna allemaal op. Terwijl we dat opzettelijk hadden laten staan voor de kopers ....

      Verwijderen
  2. Helaas wat te ver. Ik vind je meubels wel mooi. Zelf hebben we een antieke kast geerfd maar onze zoon wil hem niet dus zullen we hem moeten verkopen maar je krijgt er bijna niets voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar. Zelfs voor de geschatte meubels is het net als voor het huis. Je krijgt er niet voor wat het eigenlijk waard is. Zeker niet in deze tijd. Mensen willen nog liever iets nieuws of design dan antiek en ons huis wordt verkocht zwaar onder de geschatte prijs (door drie verschillende schatters). Met de luchter denken we soms om hem te houden :-) in 't nieuwe huis en de tafel zal wel in de kelder belanden uiteindelijk want met de meubels is het niet zoals met huis. Het hoeft niet vekocht te zijn tegen een bepaalde periode en wie weet zal één van ons kinderen er ooit net heel blij mee zijn. In onze kelder hebben we gelukkig plaats genoeg!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)