A la Calimero


Niels vond het heel oneerlijk dat hij vandaag WEL naar school moest (samen met zijn broer en zus), maar dat de oudere vijf kinderen WEL schoolvrij waren.
Hij weigerde de auto uit te stappen en liep nadien al stampvoetend de school in met een heel erg boos gezicht. Hij mopperde maar door. Hoe oneerlijk het was. Dat deed me denken aan zijn eigen geboortebord. Dat was een Calimero.  Hopelijk gaat hij op school nu niet in staking want het is een heftig ventje met een heel eigen kijk op de dingen des levens.

Het is zo.
Hun school is vandaag gewoon open. Geen brugdag daar, ook niet woensdag. Maar een doodgewone schooldag met zwemlessen en al. Daar maakten Thijs en Liesje trouwens totaal geen probleem van. Die begrepen niets van Niels.
Dus ook voor mij een doodgewone maandag met brooddozen maken en op tijd de deur uit geraken.
Drie naar school dus en zeven thuis vandaag.
Tijd voor schoenen voor de grotere dochters !

Reacties

  1. och Nielsje wat heb ik met jou te doen ventje!groot gelijk heb je,knipoog en glimlach,de rest mag vandaag spelen en ravotten en jij studeren,"dat is niet eerlijk"(zoals calimero zegt!!)groeten debora

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, ik begrijp het venteke wel! Mijn dochter vertrok gisterenavond (in de regen, to make things worse) ook wat triest naar haar kot, want vandaag gewoon les aan de unief, terwijl mama, papa en broers de brug maken. Ik vond het ook sneu voor haar. Heb haar dan maar veel lekkers uit de diepvries meegegeven, moet ze tenminste niet koken! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier was het de jongste die school had. Unief en middelbare scholen maakten allemaal de brug. man moet werken :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)