Hoe werk ik?

Je zou kunnen spreken van inspiratieloos zijn dat ik nu weer verwijs naar Kelly en haar blogboek, maar het is herfstvakantie en slecht weer en ons kinderen halen alleen maar het hele huis overhoop en ik ben inspiratieloos.
Want wie heeft nu interesse om te weten dat:

Er  momenteel dertien kinderen in huis zijn want er bleven ook nog drie vriendinnetjes slapen.
Ik deze middag twee kinderen naar twee verschillende feestjes moet brengen op twee verschillende plaatsen.
De melk, brood en choco op waren deze ochtend en man geen propere kousen vond. Oei! Kortsluiting bij de thuisblijfmoeder.

Maar hoe werk ik dan?

Ik werk niet buitenshuis want ik heb geen job. Ik heb zelfs geen eigen bureau. Op de foto zie je het bureau van de man. Hij heeft het afgelopen weekend opgeruimd en het was volledig leeg en clean. Enkel de Pc en wat papieren lagen er nog op. Maar eigenlijk zit ik er meer dan hij en toch is het niet mijn bureau en dat laat man regelmatig vloekend weten want na een paar dagen slingeren er op dat bureau knipsels en boekjes rond, sleutels, een lege mok van de koffiebreak, een leesboek, een knuffel en kleertjes van de kinders. En momenteel een rode badmuts en een Cars vriendenboek van een klasgenootje en een rekenmachine.
Dat bureau is ook een echt mannenbureau in eik en aan de muur houtmotiefbehang en een luster van geweien en een zwaar eiken geval met lederen blad op.
De man vindt dat het tijd wordt dat ik eens uitkijk naar een eigen plaatsje waar ik mij kan uitleven met mijn 'rommel'.
Gelukkig heb ik 't mooie van Pinterest ontdekt waar ik eindeloos kan verdwalen en kan uitstippelen hoe mijn ideale plaatsje er zou moeten uitzien. Zo een beetje zoals dit mooie plekje dus. Zalig lijkt me dat en een nachtmerrie voor de man.
Zo is het ook met ons interieur. Hij houdt van heel klassiek (Chesterfield en donker hout)en ik hou van licht en veel kleur al zijn er ook pareltjes bij de klassieke dingen zoals deze mooie tafel.
Kortom : een evenwicht vinden in ons eigen interieur is héél moeilijk.

Verder werk ik voor mijn blog met een digitale camera. Een oudje van een paar jaren oud. Dat kun je wel zien! En ik zit niet op de sociale sites zoals facebook, twitter enzovoorts, maar ben dus sinds heel kort op Pinterest.
Afspraken noteer ik in een zakagenda (kleur oranje, volgend jaar rood)en er slingeren overal notitieboekjes rond waar ik van alles in noteer want ik ben dol op schriftjes en boekjes.

Ik werk gewoon op de man zijne bureau met een vast scherm en toetsenbord. En meer niet. Maar daar komt de komende maanden wel verandering in.

Maar eigenlijk is bloggen niet werken haha.
Mijn werk is mijn gezin en dat loopt allemaal door elkaar. Gezin, hobby, bloggen en al het werk dat daar bij komt kijken.
Ook de man zijn werk loopt doorheen ons leven en ons gezin. Hij is een zelfstandig glazenmaker (een hele goeie!). Hij gebruikt wel een Ipad voor onderweg.

Zo werk ik dus.

Reacties

  1. Hoi Sandra, ik begrijp wat je bedoeld, hier zijn er momenteel 'maar' 10 kinderen aanwezig en het is hier een kleine chaos in de vakanties, ondanks het feit dat k de ganse dag bezig ben. Iedereen heeft hier ook zen eigen werk hobby plekje en manlief ook, waar er niet aan mag gekomen worden. Ikzelf moet het stellen met een bureautje in de living waar men naaimachine op staat en dan krijg k ook soms gezaagd dat het wat rommelig ligt erop als k aan iets bezig ben, maar er is gewoon geen plaats ergens anders. Maar ja, we heen en ook een groot gezin, en ondanks het hier soms wat rommelig is, kan niemand zeggen dat het hier vuil is en ik vind de gezelligheid van kinds die samen aan de tafel zitten te knutselen veel leuker dan een smetteloos huis waar ze allemaal de ganse dag naar TV zitten gapen. Moed, ik denk dat als ze ooit het huis uit zullen zijn, we dit zullen gaan missen. Grts.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! dat ideale plaatje is dan ook wel heeeeeeel ideaal hé ;)!
    Prachtig....
    heel veel liefs en nog sterkte voor de rest van de dag want wat een rotweer hé....
    Nog even doorbijten want ze geven de volgende dagen supermooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb mij direct toegevoegd als volger van je pinterest en ben heel benieuwd naar je volgende borden. Ook ik vind het een prachtige tafel, die plaatste ik dus onmiddellijk op mijn bord keuken. Nog veel pin plezier! Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier is het een superrustige vakantie, oudste dochter heeft gewoon school (de unief heeft andere vakanties dan de andere scholen), zoonlief die nog thuis woont gaat uit werken, de oudste zoon loopt af en toe eens binnen ('t is niet omdat ze alleen gaan wonen dat ze niet meer komen haha, ze komen met meer terug!), jongste dochter vult haar dagen met shoppen en bakken en jongste zoon hangt aan m'n broek (en dat mag je letterlijk nemen). Ook hier wilde plannen met ons huis. Maar beginnen bij het begin : nieuwe ramen, dak laten isoleren, dakraam laten bijsteken , een nieuwe verwarmingsketel laten plaatsen en een nieuw terras laten aanleggen. Dat was een hele hoop geplan en afspraken maken, veel telefoneren enz. Ik ben maar wàt blij dat man geen zelfstandige is! Die tafel is idd. heel mooi. Als onze plannen uitgevoerd worden (tjah, dan toch een grote keuken...) gaan we vast voor de meubels van Pascale Naessens! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je schetst het zo als het is en nog wel even zo zal blijven. Geniet er nog maar wat van.
    Pinterest is een ware bron van informatie. Ik vind het ook geweldig. Wat het weer betreft het gaat beter worden althans ik hoop het voor jou. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vandaag je blog ontdekt!wat is hij leuk!
    ik wil wel volger worden maar vind op je blog niet hoe het moet..kan je me helpen?
    groeten uit West-Vlaanderen van debora

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)