Schoolvrije woensdag

Vandaag hebben de jongste kinderen en één der oudsten vrij van school en ook de opvang is gesloten. Straks komen de andere kinderen ook alweer thuis.
Vandaag heb ik niets gepland. Helemaal niets !
Buiten regent het. De kinderen hebben al moederke en vaderke , schooltje, kamp en andere rollenspelen gespeeld. Ook hebben ze al Tv gekeken en een spel op de PC mogen spelen. Er is al getekend en in boekjes gelezen. Het huiswerk tegen morgen is gemaakt. Nu eten ze fruit, maar chocolade is er ook al in gegaan.
Het is nog maar kort na de middag dus ik vraag me af wat ze de rest van de dag gaan doen.

Zelf heb ik ook al gelezen, de was gedaan, opgeruimd, gemijmerd, administratie gedaan, ...
Ik vind het best tof : zo een tussendoordag waarop niets moet, maar mag. Geen afspraken, geen school, ... Precies een zondag eigenlijk.

Kleine Fee rolt nu ook om. Een mijlpaal. Ze is vier en een halve maand.
Ze verschuift ook op haar mat. En haar hoofdje houdt ze nu stevig rechtop. En gillen kan ze als de beste. Soms schrikt ze van zichzelf. En lachen doet ze ook wondermooi.
 Ik heb de indruk dat de borstvoeding niet meer zo een voldaan gevoel geeft voor haar. Toch gaan we nog even door. Nog anderhalve maand en ze mag petatjes eten.

Mijn blogboeken zijn toegekomen. Helaas moest ik er weer douanetaks op betalen. Bovenop de verzendingskosten is dat. 31 Euro taksen nog. Pfff. Ik weet het op voorhand, maar soms moet je niets betalen. Het is een lot in de loterij dat ik meestal verlies.
Een meevaller was dat we in ons nieuwe huis terug trekken van de gasafrekening. Weliswaar maar 35 Euro, maar het is toch iets. Ook de premies voor de zonnepanelen zijn weer gestort. Dat is hier om de anderhalve maand ongeveer 340 Euro extra in het laatje.

Straks wanneer het rustiger is door slapende kindjes ga ik nog drie telefoontjes doen en het eten maken. Al twijfel ik nog om vandaag frietjes te gaan halen of niet.... Het zal afhangen hoe de middag verloopt. Wordt het vis (zalm) of frietjes?

Zo. Ik ga maar verder met de woensdag te beleven.

Reacties

  1. Hé Sandra, waar laat je die blogboeken eigenlijk afdrukken? Zou dat ook graag doen. Ingewikkeld?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)