Leven zonder auto

is een boek van Luk Vanheerentals dat ik kocht, maar nog niet las.

Vandaag mocht ik nog eens voorproeven hoe het is wanneer je geen auto hebt.

Toen ik om 15.40 uur de kinderen van school ging halen en me netjes aan 't school geparkeerd had zei onze Volvo opnieuw Foert (de tweede keer in zes maanden). Ik kreeg hem niet uit. De motor wel, maar mijn lichten bleven branden en de autoradio bleef spelen, maar mijn sleutel gaf geen kik. Die zit muurvast in het slot. Ik dacht hem gewoon even opnieuw te starten, maar ook dat wou ie niet.
Mijn gsm had ik thuis laten liggen. Gevolg was dat ik naar man belde vanuit de school. De enige telefoonnummer namelijk die ik vanbuiten ken.
Maar man zei dat hij me niet kon helpen en ik dus best naar de depannage belde.
Had ik het niet gedacht !!

Een juffrouw heeft ons toen naar huis gebracht waar ik een depannagedienst regelde.
Maar eerst moest dan nog Fee eten en moest ik met de bus Mats van de opvang halen. Daar deed ik een uur over: met de bus gaan...
We aten dan maar frietjes. Voor koken was geen tijd meer.

En nu wacht ik op de depannageman die me thuis zou komen oppikken om samen naar mijn auto (die dus met de lichten en muziek aan en losse deuren) nog steeds aan de school staat gaat brengen. En die gaat proberen mijn auto aan de praat te krijgen.
Hopelijk is het iets onozel, maar ik vrees dat het het stuurslot weer is.Dat heeft ons de vorige keer al bijna 500 Euro gekost.
Voor een vervangwagen ga ik mee moeten rijden naar D. dus ik ben zeker weer meer dan een uur weg.

Man belde dan toch nog eens om te vragen of ik al een oplossing had gevonden. Ja dus !
Hij zei: 'Wat een ellende, zo een auto!'
Wedden dat hij straks wanneer hij thuis komt er ook niets meer over zegt behalve over het feit dat het frieten te eten zijn en het huis rommelig ligt.

Leven zonder auto zou misschien wel kunnen, maar liefst niet wanneer je het niet verwacht.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)