Eerste keer slapen in Zeeland

Zaterdag was het nog een beetje fris in Zeeland, maar toch maakten we twee keer een wandeling. Heerlijk lopen op de uitgestorven dijk en de paadjes.
De visboer komt er elke zaterdag langs en we kopen altijd vis. Meestal kibbeling.
Ik kan amper beschrijven hoe stil het ginds is. En als je 's morgens wakker wordt hoor je de vogels fluiten tot in je bed.
Zondagochtend kon er al buiten ontbeten worden. Eén van de heerlijkste dingen in 't leven. Buiten eten.

 Een uitgestorven strandje vlakbij. We waren de enigen.
Die nacht sliepen we voor het eerst in de caravan dit seizoen.

 De nacht had nog regen gebracht, maar zondag werd een prachtige dag. De hele dag lekker in het zonnetje, ijsjes eten, fietsen, spelen, zonnen, ... En 's avonds Chinees halen. Dat doen we altijd ginds.

 Zondagavond was de camping weer uitgestorven. Mijn auto stond er nog als enige op dat deel van de camping. Geen levende ziel meer te bespeuren. De nacht bracht hevig onweer en heel veel regen.

Vandaag ben ik weer huiswaarts gereden want het bleef maar regenen en we hebben nog geen TV in de caravan. Urenlang had ik de kindjes binnen moeten vermaken. Ze waren al eens buiten geweest, maar overal waren grote plassen en drassige paadjes. En ik had natuurlijk hun laarzen thuis gelaten.
Dan maar naar huis om onze Niels zijn verjaardag te vieren morgen.
 
Het was weer fijn ginds.
Het ziet er niet naar uit dat de Paasvakantie nog veel schoon weer gaan brengen of iets hogere temperaturen, maar wat we al gehad hebben nemen ze ons niet af.
 
En zo kwam ik weer thuis om meteen in de was te schieten, administratie bij te benen (bah!)en tot mijn grote tevredenheid te moeten vaststellen dat drie schoolvakanties lang (Kerst, Krokus en Pasen) NIET op vakantie gaan goed kan zijn voor een mooie voorafbetaling van 5000 Euro.
Uiteraard niet alleen het niet op vakantie gaan zorgt daarvoor. Ook mijn auto oprijden in plaats van een andere jongere auto kopen en meer witte producten kopen zorgt daarvoor.
Ik moet wel zeggen dat ik blij ben dat we de caravan hebben waar ik toch de rust vind die ik zoek op vakantie. Het 'weg zijn' van alles.
Moest ik alleen zijn zou ik trouwens wel op de camping blijven. Ook bij slecht weer, maar met de kleine kinders is het een verhaal apart.
 
Fijne maandag nog.
 
 

Reacties

  1. Heerlijk die rust, ik hou daar wel van. Dat was dan genieten samen. Zondag was het hier ook mooi weer. 25 graden op de meter.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)