O. Nee. Een stokpaardje en een wishlist.

Een stokpaardje.
Als ik er één heb kan ik moeilijk over wat anders praten.
Verschillende onderwerpen zijn in het verleden al gepasseerd.

Zo ging ik ooit vermageren en viel ik 20 kilo af, maar al die tijd kon ik tegen familie, vrienden en schoolmoeders alleen maar praten over hoeveel punten iets was en wat ik aan beweging gedaan had, over kledingmaten en over kilo's. Het leek wel of ik één geworden was met mijn afvalplan. Ook sporten werd bijna een obsessie. Dat veranderde pas toen ik mijn huidige man leerde kennen.

Ook toen ik graphic novels ontdekte was ik niet te stuiten en toen ik fan werd van The Walking dead moest ik altijd wel iemand daarover vertellen.

Ondertussen heb ik er een sport van gemaakt om berekeningen te maken. Elke dag becijfer ik wel iets. Vandaag was dat hoe we een auto konden kopen zonder lening en toch nog verder konden aflossen.

En ik ben dagelijks in de weer om mijn huis weer leger en leger te maken. Vorig jaar was het al Marie Kondo wat de klop sloeg. Dat was een succes dus daar ga ik nu weer mee door.  De witte kast is weg. En ik heb weer nieuw gerief om te verkopen. En ik blijf natuurlijk maar bezig. Eén keer kreeg ik zelfs de reactie: 'O. Nee. Weer Marie Kondo!'

Ook ben ik momenteel enthousiast over meer fietsen, maar wat zit het weer tegen deze week. Gisteren en vandaag dus gewoon de auto genomen. Koud, wind, onweer, hagel, ...3 graden deze ochtend. Ik heb zelfs de groten naar school gebracht al was dat ook omdat er één veel gerief mee had voor een opdracht.

Wat is jullie stokpaardje?

En dan is er nog de vraag die ik me bijna dagelijks stel.
Wat wil je ?

Wat staat er op mijn wishlist?

1. Hypotheek aflossen (volgende aflossing ten laatste september 2016)
2. Zuinigere en goedkopere auto (augustus-september 2016, maar knoop nog niet doorgehakt)
3.Houtkachel (november 2016. Ik weet precies wat ik wil))
4.Tuinmeubels (mei 2017)

Vakantie en reizen staat er niet tussen dus.

Zo. Ik ga maar eens douchen nu het huis leeg is en daarna maak ik een heerlijke toast met avocado en een zachtgekookt ei. Mmmm.
Want deze middag wordt het drukker dan anders.



Reacties

  1. Komt goed uit, ik hou van je stokpaardje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen stokpaardjes hier. We sparen altijd wel voor een auto die kopen we nooit op afbetaling. Wensen zijn er wel maar maken het ook weer lastig. Het huis verkopen en in een straatje wonen, ik moet er niet aan denken. Ooit zal het er wel weer van komen. We genieten nog maar wat van de rust hier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat je het maar moeilijk zo gewend geraken als je de rust zo gewoon bent.

      Verwijderen
  3. Hoi Sandra, ik lees je blog nu al jaaaaren, en dat herken ik echt bij jou, die passie om je volledig op een bepaald thema te storten. Zelf ken ik dat eigenlijk niet, ik ben meer een stugge op dat vlak denk ik. Ik lees, loop en puzzel graag, en dat verandert precies nooit :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Lieve. Ja. Al komt het opruimen/ontspullen en Marie Kondo nu bijna precies een jaar later terug...
      Wellicht is het in de zomer weer gedaan :-). En over dat aflossen ben ik nu erg enthousiast en dat zal wel blijven denk ik, maar binnen een paar maanden ben ik dat onderwerp misschien zelf wat beu en ben ik er over doorgedramd.
      Zelf heb ik dat nodig denk ik. Als 'huisvrouw'. Wat afwisseling.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)