Elektrisch fietsen: wat een luxe

Het is nooit te laat om aan je conditie te werken en dus besloot ik dat vandaag de dag was dat we met zen allen naar school en opvang gingen fietsen. Ik speelde wel een beetje vals. Namelijk elektrisch. Weliswaar in de laagste stand, maar wat een verschil. Ik voelde amper dat ik een fietskar, alle boekentassen en 25 kilo kinderen meesleepte.  Heel prettig en aangenaam. Ik genoot !
Toen was de batterij plat en diende ik nog 5 kilometer terug te fietsen. Ik heb iets met platte batterijen (vorige maandag was die van mijn auto ook al plat en die van mijn gsm is dat minstens één keer in de week). Aangezien mijn conditie NUL is was dat afzien. En zweten dat ik deed. Gelukkig maar dat ik al van al mijn bagage verlost was.

Gelukkig was de andere batterij vol en heb ik ze thuis verwisselend. Om 11.50 uur haalde ik de kinderen weer op.

1)Elektrisch fietsen bevalt me zeer goed. Ook al heb ik nog maar 2 ritten gedaan. Pure luxe. De wind in je haren, de buitenlucht, zweten, ... en toch niet uitgeput zijn.
2)Zorg wel dat de batterij altijd goed vol is.
3)Voel je niet schuldig!

Het fietske van ons Lies is trouwens echt te klein voor haar ondertussen, maar hier krijgen ze pas een grotere nieuwe fiets wanneer ze zeven zijn. Thijs krijgt dus binnen 10 dagen (rond de 1ste mei)een nieuwe. Voor Lies ga ik deze middag tweedehands een andere fiets ophalen. Ze had op die van Thijs kunnen rijden, maar die is al wat jaartjes oud en gaan we voor op de camping gebruiken.

Verder bleek een kabelabonnement samen met het internet duurder te zijn dan digitale Tv met internet. We hebben al twee jaar digitale TV, maar gebruiken die nooit. Dus ik wou dat opzeggen, maar dat bleek duurder uit te komen dus dat heb ik niet gedaan.

Wat kledij betreft had ik al eerder geschreven dat ik mezelf zou toestaan slechts 1 kledingstuk per maand meer te kopen voor mezelf. Ik was overtuigd dat dit moest lukken, maar wellicht zal ik tegen de zomer toch net iets meer extra weer nodig hebben denk ik (zie ZW kledij, want ik deed een hoop al weg). Ik kan dus beter de komende drie maanden helemaal niets kopen :-).

Zo. En nu ga ik mijn was buiten laten wapperen. Heerlijk.
En alweer een ritje met twee kinderen doen naar de tandarts. Daar heb ik een lopende rekening.

Fijne zonnige woensdag nog.

Reacties

  1. Ik heb ook een elektrische fiets, de bakfiets ook. De gewone elektrische fiets was die van mijn mama. Toen ze 5 jaar geleden bij haar vriend ging wonen, stond die hier maar. Na de keizersnede van baby M heb ik die in gebruik genomen. Hier zeuren de jongens soms vooral bij harde tegenwind " jamaar jij hebt het wel makkelijk om te fietsen." Dan antwoordt ik : maar ik moet wel de fietskar trekken, met jullie boekentassen en M. Dat is veel meer gewicht" Een nadeel bij mijn fiets, het is er 1 van de opkomende elektrische fietsen kan dus maar 40 - 50 km doen met een batterij. Dus vlugger opladen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet nog niet precies hoeveel kilometer ik kan fietsen, maar die mensen waar ik het van over gekocht heb hadden twee batterijen. Met mijn andere fiets reed ik soms met de fietskar en drie kinderen en alle boekentassen, maar dat was amper te doen (voor mij). Nu fietst ons Liesje zelf en zijn het nog twee kinderen en de fietskar.
      Wij hadden ooit ook een elektrische bakfiets, maar ik kon daar niet goed mee rijden. Een kar vind ik zelf makkelijker.

      Verwijderen
  2. Veel plezier met je nieuwe fiets. Kan me voorstellen dat dat fijn fietst vooral als je ook nog een kar moet trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is heel wat gewicht dat ik tien jaar eerder met gemak trok, maar ik ben nu een beetje uit conditie. Elektrisch is nu een steuntje in de rug, maar het geeft me ook energie.

      Verwijderen
  3. Mooie fiets! Ik hoor goede verhalen over elektrische fietsen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij is het steuntje in de rug om niet uitgeput op school toe te komen en tien minuten nodig te hebben om te bekomen :-). Gisteren reed ik ook al een 5 kilometer niet elektrisch.

      Verwijderen
  4. Ik moet echt even lachen over je punt, niet schuldig voelen. Ik heb zelf al 7 jaar een elektrische fiets. Ik was 34 toen ik hem kocht en iedereen dacht dat er iets lichamelijk met me was. Haha.De polderwind 7km heen en 7 km terug naar school met fietskar en (maar!) 3 kinderen op sleeptouw waren me echt te veel elke dag. Dankzij de elektrische fiets kreeg ik mijn conditie, lijf en een fris hoofd terug. Dat gehang in een auto is voor niemand goed.
    Ik wens je veel fietsplezier. Helena

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is waar dat je vooral oudere mensen ziet met een elektrische fiets of het moet een bakfiets zijn, maar een fietskar voorttrekken is ook 30 kilo meer en dat voel ik zelf heel goed. Als het kan fiets ik gewoon, maar als ik voel dat het lastiger is zet ik hem op. Simpel. Ik fiets nu nog maar zes dagen en heb zelfs aan mijn conditie al een verschil gemerkt. Al meer uithouding en meer energie en de kinderen vinden het heerlijk. Al is het vandaag wel erg koud vind ik :-).

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)