Soms hebben we zomaar financiële meevallers en meer en minder

Gisteren aten we eens zeebaars. Een goedkopere vis dan rog en tonijn en ook wel lekker. Ik maakte hem in de oven. Meestal vind ik vis lekkerder wanneer hij uit de oven komt, maar ik denk dat deze vis toch beter in de pan gebakken wordt. Alleszins. Het was wel lekker en alles was weer op.

Financieel hadden we gisteren een paar meevallers. Niet alleen kreeg ik bij 1 van mijn 2 banken gratis PC banking aangeboden. Ook kreeg ik een telefoontje van onze bankier dat we een deel terug krijgen van de kosten waar ik enkele weken geleden zo over aan het klagen was. Het gaat om ongeveer 270 euro. Voordien had ik ook al 500 euro dossierkosten terug gestort gekregen. Had ik gezwegen waren we dit geld kwijt geweest, maar ik heb mijn mond open getrokken en zie. Onze bankier heeft moeite voor ons gedaan dus ik was toch wel heel blij gisterenavond. Het geeft weer meer vertrouwen.

Ook de verzekering stuurde een brief. Voor de Opel Corsa die per totale is krijgen we nog een mooi bedrag teruggestort. Heel fijn. Waardoor onze Nissan ons uiteindelijk maar 2200 euro gekost heeft. Een Nissan met 12000km op de teller en heel goed onderhouden. We hopen van dit kleintje nog lang te mogen genieten.
Zo zie je. Soms komt het uiteindelijk allemaal nog een beetje goed.
Wat onze autoverzekeringen betreft zijn we super tevreden. Ook in het verleden werd alles zo snel mogelijk uitgeklaard. Zoals mijn ongevalletje in Parijs.

Gisteren hebben onze kinderen buiten gespeeld op 't straat van rond 4 uur tot ruim half zeven. Het was dan ook schitterend weer. Ze waren net binnen toen het begon te regenen.
En ze kregen ijsjes. Voor de kleintjes mini ijsjes. 1 euro voor 8 mini ijsjes.

Deze ochtend ging ik naar de winkel zonder bankkaarten. Die lagen nog naast de PC. Je kan zo wel bezuinigen (haha) want ik kocht alleen maar WC papier (in de Kruidvat voor 1,99 euro), maar ik wou natuurlijk nog wel wat andere dingen kopen qua voeding. Maar het zal voor een andere keer zijn. Straks eten we zoals meestal op vrijdag frietjes. En morgen zie ik wel weer want ik weet nog niet of we naar de camping gaan.

Minder en minder is plezant, maar sommige zaken zijn hier nog altijd veel. Zoals de was !!
Ik heb hem weer teveel op zijn beloop gelaten en hij heeft weer kleintjes gekregen.
Misschien moet ik dit weekend toch maar thuisblijven en uitsluitend de was doen. Het gaat toch wat frisjes zijn en zo kunnen de jongens nog eens naar de tekenschool.

Oja. Ik heb nog een eigen kleine ambitie. Ik wil voor mezelf maar 1 keer per maand nog iets van kledij kopen. Sokken tellen ook mee, maar evengoed een jas of schoenen. En ik mag opsparen. In april heb ik voorlopig nog niets gekocht. Koop ik niets in april mag ik mij van mezelf twee kledingstukken kopen in mei. Ik heb genoeg kledij dus ik red  het wel ;-).
De kinderen is een ander paar mouwen.
Ik ben nog steeds bezig met hun kasten uit te mesten.

Zo. Nu is het tijd om de kinderen te gaan halen voor de middagpauze.
Ik haal ze nog steeds met de auto, maar vanaf juni moet ik daar mee minderen want dan heb ik het excuus niet meer dat ik meteen moet doorrijden naar de opvang (en dat is 10 km).

Fijn weekend


Reacties

  1. Oh heerlijk wat meevallers! En ja ook net zo lekker, of misschien nog lekkerder dat het weer langer licht en buitenspeel weer is he?
    Fijn weekeind!
    Wat ik soms doe als ik erg achterloop met de was is, goed sorteren (op vervuiling, kijk badhandoeken zijn niet echt smerig, voetbalkledij meest wel)en dan een kort wasprogram kiezen, zo raak ik sneller door de berg heen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat trukje ken ik ook Sillie. De lakens bv. op een korter programma wassen en de afdrooghanddoek nog even als voethanddoek gebruiken voor een dagje. Of de zwemhanddoeken drogen en nog een keer gebruiken voor 2 dagen later het zwemmen van school. Anders wordt het helemaal te gek met die was :-). Ik heb wel veel was die ik maar op 30 graden mag wassen en niet mag drogen in de droogkast. In de winter moet dat dus binnen. In de zomer is dat makkelijker. Aan het droogrek buiten kan ik al vier wassen hangen. Binnen maar 2.

      Verwijderen
  2. De was die kleintjes krijgt...wat een leuke uitspraak:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een beetje bezuinigen kan toch?;) Ik probeer hier toch wel kritisch te zijn vooraleer dingen in de was gaan... Mijn man gooit soms kleren in de was 'uit gewoonte', terwijl ze eigenlijk nog fris ruiken en er geen vlekken op zijn. Dat probeer ik hem toch wat af te leren :). Maar ook hier hebben we kleine kinderen, die inderdaad toch wel zorgen voor een berg was...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd fijn die meevallers. Hier moet ik altijd sparen om de wasmachine vol te krijgen. Was het gaat altijd door! Kan me voorstellen dat je daar zat van wordt soms.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die was gaat altijd door gaan. Ik kan me dat gewoon niet meer voorstellen hoe dat was toen er maar 2 of 3 personen waren. Dat lijkt me heerlijk. Dat vooruitzicht.

      Verwijderen
  5. Die mannen toch. Mijn man doet ook soms een hemd aan voor één middagje want meestal draagt hij 'werkkledij'. En dan hang ik dat ook gewoon terug in zijn kast tenzij het een zweterige middag was :-). Maar de kinderen hun kledij is toch meestal echt vuil na één dag. Je moest ze gisteren gezien hebben na het buiten spelen :-).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)