Gelukkig worden van opruimen en minder willen en hebben

Ons jongens zijn gisteren weer veilig thuis gekomen na een weekend weg met de chiro. 't Was leuk geweest al waren ze wel erg moe. Thijs viel zelfs in slaap op de WC. Het weer was toch nog wel meegevallen-oef. Ik had een extra dekentje meegegeven en nog een extra paar kleren.
Vandaag zijn ze weer gewoon naar school. We zijn met de fiets geweest en nadien ben ik nog boodschappen gaan doen met de fiets (zo een 12 km), maar wat was het koud. In mijn auto heb ik het lekker warm ;-). Nu is het hard aan het regenen dus ik vrees dat ik de kinderen toch maar met de auto haal onder de middag.

Gisteren had ik het weer zwaar te pakken qua opruimen en ruimde ik niet alleen de boekenkast op, maar dus ook de stringrekken en de schoenenkast. Ondertussen was de man aan het rusten met kleine Fee en zaten de kinderen te spelen of TV te kijken (buiten viel er toch maar van alles uit de lucht: Aprilse grillen weet je wel!). Over het resultaat achteraf was ik meer dan blij.
Voor sommige misschien een beetje raar om schoenen op onze stringkast te etaleren, maar ik hou daar wel van en ons Mega schoenenrek in de garage is vol :-).

Ik geloof dat ik weer zo een 30 tal boeken heb om op kapaza te zetten waaronder ook redelijk nieuwe boeken en boeken voor creatieve mama's zoals de boeken van Lobke Gielkens, maar ook Lopen met Evy en bekende kookboeken. Hou mijn Mengelmoes shop zeker in de gaten. Ik kan ook verzenden naar Nederland aangezien ik daar regelmatig kom.
Onderstaand rijtje boeken zijn dan weer momenteel mijn favorieten. Allemaal zeer interessante lectuur.
 
 
Het volgende op de opruimlijst is de andere kant van de keuken, het washok en de bureau.
Nadien komen de binnenkant van de kasten aan de beurt, maar daar ga ik niet veel werk aan hebben want dankzij Marie Kondo zijn mijn kasten eigenlijk nog altijd redelijk leeg.
Ik twijfel zelfs of ik mijn witte (Ikea)kast in de woonkamer ga houden. Ik heb genoeg plaats in mijn boekenkast onderaan. Wellicht komt deze dus ook op kapaza.
(En als alles goed blijft gaan moet daar in december een wieg komen!)
 
 
Ik stel mezelf weer veel vragen.
Heb ik die kast nodig? Wordt die salontafel wel gebruikt? Heb ik dat stuk het afgelopen jaar gedragen?
Ik word niet gelukkig van al die spullen en heb al een hele tijd totaal geen behoefte aan nieuwe spullen. Ik ga zelfs mijn cactusvaas weg doen...
 
Ik doe tegenwoordig vooral dingen die ik graag doe, waar ik blij van word en voel mij als huismoeder zeer tevreden en gelukkig. Mijn dagen vind ik niet saai. Van mij mochten ze zelfs nog rustiger zijn.
Tegenwoordig geniet ik nog veel meer van simpele dingen. De krant lezen met een kopje koffie zonder kindergejengel bijvoorbeeld. Als dat nog zou kunnen. Nog meer.
 
Ik ben ongelooflijk dankbaar dat ik mijn dagen min of meer zelf kan indelen en weinig stress heb hierdoor. Zo heb ik deze week geen enkele afspraak. Een lege agenda. En ik plan ook niets.
 
 Evelien schreef een blog over minimalisme waar ik wel wat in zie. Zelf heb ik nog altijd (te) veel spullen, maar mijn huis is al zeker voor de helft leger dan ooit.
Zoals Evelien zou ik het wel nooit kunnen.
Met drastisch ontspullen ben ik vorig jaar mee begonnen.
 
Ons huis is nog steeds een Mengelmoes. In het voorste deel van de woonkamer hou ik het sober en simpel en ook op onze slaapkamer en badkamer, maar in de keuken mag het wat kleurrijker en voller zijn. Daar zijn de kinderen ook het meeste.
 
Verder blijven de man en ik maar praten over wat we op autovlak gaan doen. Hoe meer we uitgeven aan een auto, hoe minder we kunnen aflossen. De man wil een negenzitter, maar die kosten meteen meer dan een zevenzitter. De goedkoopste auto is ook niet meteen de zuinigste.
We zijn er dus nog lang niet uit.
 
Zo dan ga ik nu dus maar de krant lezen.
 
 
 
 

Reacties

  1. koop die 7 zitter en neem er een uniklapbank bij-> heb je zomaar 2-3 extra zitplaatsen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent goed op dreef. Hier weer was hier ook niet al te best, veel ongelukken op de weg. Ik hoorde de heli over vliegen op weg naar het ziekenhuis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De aprilse grillen gaan er nog even mee door denk ik.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)