Wat een (te) gekke dag

Die eigenlijk vannacht al begon toen ik om half één wakker schrok en in de zetel bleek te liggen.
Volgens man had ik gezegd toen hij slapen ging meer dan een uur eerder dat ik zo naar boven ging komen dus ik moet gewoon als een blok in slaap zijn gevallen nadat het compleet stil geworden was in huis.
Ik baalde want ik was moe en door verkeerd te liggen deed 't lijf wat pijn.
Die nacht werd ik regelmatig wakker en bleef ik maar woelen.
Er was iets op til. Zo voelde het. Ik was onrustig.

Die ochtend sloeg er iets in als een bom. Laten we zeggen dat ik eventjes gek werd en mijn ei aan de man wel kwijt kon (oef!).
Nadien ging ik gewoon verder met kinderen klaar maken voor school, wegbrengen en nadien door rijden naar Gent met de dochter waar we in de file stonden.
Maar raar genoeg was ik in de file net heel zen.
De rest van de dag wisselde paniek en zen zijn elkaar af :-), maar ik denk niet dat iemand er wat van merkte (behalve de man die ik tien keer belde vandaag wat uitzonderlijk is)

Om verder te gaan ga ik nu vertellen wat ik gisteren deed.
Het was voor een keer niet echt een rustdag , maar toch gaf die dag ongelooflijk veel rust.
Ik ruimde op en ruimde op en ruimde op. Zakken en dozen vol kledij voor de kringloop en dan nog de goede, maar te kleine kledij om op kapaza te verkopen (mijn eerste verkoop is ondertussen een feit!). De kinderen waren ondertussen allemaal weg behalve twee die allebei sliepen.
 
Ook verhuisde ik ons Fee naar Lies haar kamer en zette ook haar babybedje te koop op kapaza.
's Middags ging de man mijn nieuwe elektrische fiets ophalen en daar was ik dolgelukkig mee.
's Avonds had ik zin in iets wat ik in geen jaren meer gegeten had. Kebab !
Nadien verschoonde ik nog de bedden, vergat de tijd, ...Ik maakte mijn nest schoon.

Vandaag nadat we van Gent kwamen gingen we dan naar de kringloop, de markt en de winkel.
Ik hield me bezig met administratie en kapaza.

Na het eten ging plots de bel.
Ik deed open en zag de oude blonde vrouw. Ze bracht mijn fiets terug. Mijn gestolen fiets of nee. Toch niet gestolen. Ofwel? Ik staarde haar aan en wist geen woord uit te brengen! Ze was even snel weg als ze gekomen was. Ze zei: 'Bedankt!' en dat was het.
Ik deed de deur dicht en dacht dat ik nu echt wel aan het dromen was. Dit kon niet waar zijn. Ik keek naar de fiets en keek en keek. Ik begreep er niets van. Even een belleke doen naar de man dus met de mededeling dat het niet gekker moest worden vandaag en snel de fietsenmaker bellen want ik had net een nieuw stuk voor mijn fietskar besteld.

Het leek wel of ik ook overal tekenen zag.
Nu denken jullie echt dat ik gek aan het worden ben nietwaar.
Zo een rare dag.

Dus toen ik vanavond het eerste pakje verkochte kleertjes inpakte met te kleine kleertjes van ons Fee (waaronder één van haar mooiste) rolde er bijna tranen over mijn wangen. Ik verdiende 19,5 Euro en weet nog niet in welk potje ik dit extraatje ga stoppen.
En toen deed ik nog iets. Ik zette weer nieuwe kleertjes op kapaza en haalde er ook iets af: het babybedje. Je weet maar nooit. Dat babybedje kan ik nog niet wegdoen. Het mag nog wat blijven staan. Een mens moet niet te radicaal gaan opruimen. Want wat de toekomst brengen zal weet niemand ! Dat bewijzen onder andere testen.
 
 

Mijn hoofd geraakt leeg en opgeruimd. Even als mijn huis en mijn kasten. Het lijkt wel of ik in deze periode van het jaar altijd heel fanatiek in iets wordt.
Mijn man blijkt mijn redder in nood. Mijn boei.
Maar een gekke dag was het. Ik ging zelfs Jodium halen bij de apotheek. Dat is gratis weet je. Voor moest er een kernramp uitbreken en dat was ook zoiets waar ik vandaag net iets teveel aan moest denken.

En ik hoop zo dat het morgen weer een gewone dag is. Misschien heb ik deze dag wel gewoon gedroomd!

Reacties

  1. Ik denk dat ik het nieuws wel kan raden:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar hebben we het gisterenavond al uitgebreid over gehad ;-).

      Verwijderen
  2. Meen je dat ??? Woepieeeeeeeeeeeeeee !!!
    Weer eentje om met mee te leven :-)
    Stel het goed, verzorg je en geniet ervan !!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sandra! Heb ik dat nu ėcht tussen de regels door gelezen? Wel die had ik niet meer zien aankomen... en jij precies ook niet... Wat een nieuws!! Nog even wachten met die Kapaza ;-) Proficiat en zorg goed voor jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het babybedje heeft er maar een dag opgestaan. Toen bleek dat ik het toch nog ga moeten gebruiken.
      En dankjewel.

      Verwijderen
  4. Dan denk ik... dat ik proficiat mag zeggen? Bij deze: proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je fiets in ieder geval weer terug is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker weten ! Ik ga hem nu gebruiken voor op de camping.

      Verwijderen
  6. Tegenslag komt nooit alleen, geluk gelukkig ook niet, dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Begrijp ik het nu goed dat je zwanger bent?

    Dikke proficiat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zijn dit oude testen of ben je... zwanger? Indien ja, proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, zwanger! Echt tof! Beetje jaloers :-) Hier weten we nog niet of er een vijfde komt, ik zit alsmaar te twijfelen. Ikzelf werk ook halftijds, dat houdt me wat tegen. Geniet van het zwanger zijn . Hoe reageren de kinderen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen de oudste weet het al en zij reageerde heel gewoon. Niet superblij, maar ook niet boos of ongelovig.
      Mijn kinderen kennende denk ik dat de jongste zes er redelijk gewoon over gaan doen, maar ik ga hen dat niet expliciet vertellen. Zij moeten dat maar uit de gesprekken opmaken die ik daarover voer met de ouderen.
      De andere oudsten gaan niet zo blij zijn. Dat zijn pubers en zij begrijpen niet dat moeder zich nog meer werk op de hals haalt. En kleine kinderen vinden ze momenteel gewoon vreselijk lastig. Al zijn er ook veel toffe momenten. Ze gaan dat efkens vergeten zijn dan...
      Voor een puber is een zwangere moeder niet bepaald cool.

      Verwijderen
  10. Oh wauw. Proficiat!! Hou je goed, verzorg je goed en vooral.... geniet van dat prachtige gezin van je. X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. haha Sandra, dat van die pubers en zwangere mama's herken ik maar al te goed.
    Toen ik zwanger was van Gust, stelden ze: 'nen bleiter bij, nen bleiter weg' ...
    Van die reactie was ik wel even niet goed ... het kwam erop neer dat ik een pleegkindje de deur moest wijzen om een bio-kindje bij te nemen !!! ???
    Gelukkig was het maar een 'reactie' en hadden ze al gauw genoeg door dat ze 'verkeerd' waren ... maar toch ... zoiets komt aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allemaal al meegemaakt Vera ;-). De oudste reageerde nu wel vele beter op mijn zwangerschap dan bij ons Fee. Wijzer en ouder geworden denk ik. Vooral de meisjes van 16 en 14 zouden weleens een opmerking kunnen geven. De ene zal misschien wel zwijgen, maar de andere zegt al vlakaf wat ze van iets denkt :-).

      Verwijderen
  12. Proficiat, die puberkuren waaien wel over eens de kleine er is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze weten het ondertussen en hun reacties vallen reuze mee :-). Beter dan bij Feetje op wie ze nu allemaal dol zijn.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)