Op de fiets naar school in 7 foto's

 
 
 
 
Onze straat uit en dan de bloemekeswijk in. Een zeer rustige wijk waar weinig auto's rijden en zelden zwaar verkeer.
Na de wijk komen we op dit pad vlakbij wandelpaden.
 Kort nadien weer een verhard stuk tot 'het kruispuntje'. Waar een zeer groot huis staat, maar ook twee lieve kleine huisjes waar ik maar al te graag zou willen wonen.



Het laatste stukje weg. Nadien komen er weer een huis of zes en vlak nadien de school. De dorpsschool.

Ook vandaag dus weer genoten van onze fietstochtjes. Zelf ging ik vandaag ook naar de supermarkt, fietsenman en apotheek met de fiets. De auto bleef op de oprit.
Ik wil dit echt volhouden want het doet deugd.

Vandaag de belastingen betaald. Hoewel we nog nooit zoveel belastingen hebben moeten betalen als dit jaar (48000 euro)deed het me minder 'pijn' dan andere jaren. We wisten het. De man had goed verdiend dus. Het geld was opzij gezet. Als je bedenkt dat dit toch om 4000 Euro in de maand gaat dat we opzij moesten zetten vind ik dat we dat goed gedaan hebben. Want je moet daar wel afblijven :-).

Ik las ik ook weer dat men gaat beginnen met de kinderblijslag te hervormen.
Na berekening zouden wij ongeveer 1000 Euro in de maand minder krijgen.
Er was een tijd dat ik me hier enorm druk over zou hebben gemaakt want ook voor ons is dit een behoorlijke hap uit het gezinsbudget.
Enkele kleine gezinnen gaan erop vooruit.
Nu bedenk ik dat we het gewoon anders gaan moeten doen. Eigenlijk zoals ik nu bezig ben. Lies kreeg geen nieuwe fiets van een maatje meer, maar een tweedehands fiets en zeg nou zelf. Die fiets ziet er toch prachtig uit :-).
En de kleren zullen niet meer komen van F&G of anderen, maar uit ketens.
Misschien doe ik de jongste kinderen wel naar een ander soort school zelfs die niet zoveel kost.

En andere zaken was ik sowieso van plan. Zuiniger en goedkoper auto rijden en meer fietsen, minder of geen vakantie, huisproducten en eens de kinderen het huis uit zijn kleiner gaan wonen.

Ik geloof wel niet dat ze met deze maatregelen 'de put' gaan kunnen vullen die ze ooit gemaakt hebben. Misschien moeten ze de groencertificaten ook maar afschaffen (dat zou ons alvast minder kosten). Dat zou pas wat opbrengen!! Denk maar aan Ikea en Katoennatie met hun panelen. Hoeveel zouden die ieder jaar uitgekeerd krijgen.

Ik maak er me wel niet meer druk om.
Deze middag zat ik lekker in de zon op mijn terras een boek te lezen over het nieuwe nietsdoen.
En ik kan het al goed :-).


Reacties

  1. Reacties
    1. We komen amper een auto tegen en rijden tussen de velden. Moesten we voortdurend tussen de auto's moeten laveren zou ik niet fietsen met hen.

      Verwijderen
  2. Dit is zeker te fietsen, hoeveel kilometer is het ongeveer>

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 2km op en af volgend de gps. Maar ik denk dat het eerder 1,5 km op en af is.

      Verwijderen
  3. Ik las vandaag in de krant dat ze nu toch pas de kinderbijslag willen invoeren voor nieuwe kinderen en dat de bestaande regeling blijft voor de al geboren kinderen. Dat zou mooi zijn. Ik was (of toch nog ook ben) er niet gerust op, ging/ gaat ons ook een hap geld schelen ( en er komt hier veel minder binnen per maand dan bij jullie)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb vandaag de krant nog niet gelezen, maar ook hier zou het een opluchting zijn hoor. Vandaag ben ik voor 301 euro kinderschoenen gaan kopen voor drie kinderen. Onze nieuwe baby zou dan in de nieuwe regeling vallen, maar dat is totaal niet erg want voor het kindergeld heb ik mijn kindjes niet gekregen.
      Maar als gewend bent om het bedrag iedere maand te krijgen en het opeens een pak minder is voelt iedereen dat denk ik en zeker de grote gezinnen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)