Het favoriete kookboek


Ik hou van boeken en lezen, maar welke boeken ik lees hangt erg af van het moment in mijn leven en waar ik mee bezig ben.
Ik heb borstvoedingsboeken gelezen, boeken over groener leven, boeken over tijd, over het moederschap, over grote gezinnen en nu dus boeken over je hypotheek aflossen en consuminderen. Over dat laatste onderwerp heb ik een vijftal jaar terug al heel wat boeken verslonden, maar het kan geen kwaad om die draad weer op te pikken. Want ik lijk toch het één en het andere vergeten.

Op dat moment moet gewone lectuur wijken. En vraag ik me soms af waarom ik boeken lees over mensen die nooit bestaan hebben en levens die nooit geleefd zijn. Het is toch veel interessanter om lectuur te lezen waar je echt nog wat aan hebt.
Maar wees gerust. De goesting om fictie te lezen komt altijd terug.

Momenteel lees ik trouwens Het nieuwe nietsdoen van Gerhard Hormann (haha) nadat ik van hem Hypotheekvrij! las. En vandaag ontdekte ik dat ook hij een blog heeft.

Maar eigenlijk wou ik het hebben over kookboeken. Ik heb er veel, maar ik heb er ook al veel weggedaan. Als je nooit iets kookt uit een kookboek is het dan wel een goed kookboek?
Zo ging het kookboek voor meisjes van 8 tot 88 ook bijna vergaan. Een prachtig kookboek met zeer mooie foto's. Bijna een leesboek ook, maar ik had er nog maar één keer eerder iets uit gemaakt (en ik weet zelfs niet goed meer wat het was). En opdat het zo een prachtig boek is besloot ik dat ik het gewoon ging doen. De laatste jaren maak ik zoveel uiteenlopende dingen en heb ik zoveel nieuwe dingen geproefd. Het zou nu wel vast lukken.
Vandaag maakte ik dan een simpele boterham met paprika, sla, tomaatjes, pijnboompitten en geitenkaas. Amai. Dat was dus superlekker. Morgen maak ik dat weer. Misschien maak ik er dan een foto van want ik had vandaag zo een honger dat ik hem meteen opgepeuzeld heb.
 
Ik heb niet echt een favoriete kookboek, maar qua foto's is het wel dit boek.
Momenteel maak ik veel uit Pascale Naessens haar kookboeken. Vroeger was het de Piet. En ik scheur weleens recepten van Jeroen M. uit, maar van hem heb ik geen boek.
Wat is jouw favoriete keuken en welk kookboek kan echt niet ontbreken in een boekenkast?
 
Vandaag heb ik weer stappen ondernomen om geld te verzamelen. Ik ging naar de bank om een beleggingsproduct kosteloos op te nemen omdat het niet rendeert en opende meteen een Maandsparen om het bedrag op te storten dat we vanaf volgende maand minder gaan betalen voor de hypotheek.
Ik annuleerde ook een doodlopende opdracht voor een goed doel. Dit laatste doe ik met gemengde gevoelens, maar ik vind dat we teveel geven aan goede doelen.
Het geld van het beleggingsproduct gaat op een gewone spaarrekening en ga ik normaal gezien einde juni gebruiken om nog eens af te lossen.
 
In mijn nieuwste leesboek staat trouwens dat je een gezond evenwicht zou moeten vinden tussen lekker nietsdoen en in beweging blijven.
Zelf doe ik teveel niets. Ik bedoel dat ik dat redelijk goed kan om 's avonds in mijn zetel te gaan zitten of om een zondag echt een zondag te laten zijn zonder tal van activiteiten.
Maar ik zou wel wat meer mogen bewegen. Meer die wandelschoenen aan!
Want ik doe het graag, maar doe het veel te weinig.
 
Proberen dus.

Reacties

  1. mijn favoriete kookboek is mijn eigen receptenboek,die is al superdik,ondertussen al 30jaar oud(32jaar gehuwd)en daar kleven al mn favoriete gerechten in gekregen van nichten,ex-collega's,ex-stagaires,vrienden,uit tijdschriften enz..die komt geregelt te voorschijn want daar staan superlekkere dingen in.ooit had ik hem eens mee naar het werk om honingwafeltjes te maken en 2van mn(ex)collega's leenden hem om alle lekkere dingen over te pennen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar zou je een boek van kunnen laten maken Debora. Ik zou het zeker kopen !

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)