Vis eten

Het ziet er misschien niet echt smakelijk uit op het eerste zicht en Tim dacht zelfs dat hij vlees voorgeschoteld kreeg, maar het is wel degelijk vis. Tonijnfilet en het was superlekker.
Weeral een recept van Pascale Naessens. Ze omschrijft het als tonijn met fluweelachtige spinazie en dat is het. De spinazie is zeer zacht en smelt in je mond. Pascale had het niet beter kunnen verwoorden. Ook de vis die ik bij de visboer kocht (21 euro voor 2 stuks)was zeer lekker.

 Vroeger at ik eigenlijk maar één keer in de week vis en zo een vijftien jaar geleden dan nog alleen vissticks :-). Dat is gelukkig helemaal veranderd en ik eet nu vaak zelfs drie keer in de week vis. De vis die ik het meeste eet is zalm. Vis is wel duur, maar op eten wil ik niet besparen.  Toch niet wat betreft fruit, groenten, goede vis en vlees. Wat betreft andere producten zoals rijst en melk koop ik de huismerken. En ik eet nog minstens twee keer in de week vegetarisch.

Nu we thuis zijn en ik niet echt zin heb in uitstapjes naar her en der gaan ons kinderen af en toe naar het speelplein, maar als ze dat niet doen kan het weleens zijn dat er één verdwijnt en dan even later zo aan mijn bureau staat (foto). Krulletjes in de haartjes, lippenstift, mascara, ... Ik schrok me een ongeluk, maar dat had één der grote zusters dus gedaan.
Mats doet nog regelmatig een dutje en daar ben ik blij om want hij is een jongetje die je altijd in het oog moet houden. Hij is een klein duiveltje.
O. En vorige week bakte ik ook al 14 visjes die een vriend van ons de dag ervoor zelf gevangen had in de Oosterschelde. Pladijsjes. Ook zeer lekker. En verser dan dit kon bijna niet.
Toen ik gisteren dan met mijn eten bezig was besefte ik weer hoe graag ik dit doe.
Het sap uit de aubergine halen, de tomaten ontvellen, blokjes snijden, het roeren in de pan, ...
Ja. Ik ben echt een saaie muts geworden, maar ik geniet enorm.
Nooit had ik tien jaar geleden kunnen voorspellen hoe graag ik dit zou doen. Een mens kan zeker veranderen.

Toen de zon deze ochtend aan het binnen schijnen was dacht ik : 'Zullen we toch naar Zeeland trekken...', maar toen kwam ik buiten en stond er een gure wind en las ik op de thermometer 7°.
Toch maar niet dus.
Het weer is het weer. Je kan er niets aan veranderen. In Zeeland is het allemaal buiten te doen of in de tent en we hebben er geen Tv. Binnen zijn is goed voor eventjes dan. Maar het komt nog wel. Er komen nog warmere dagen.

Eten jullie veel vis?

Reacties

  1. Wij aten vroeger vaak vis omdat mijn man viste. Sinds ik glutenvrij eet is het gebeurd, ik kan er slecht tegen. Moest soms een hele middag 9vergeven maar dat was koud gerookte vis en die bevatten veel bacteriën. Makreel eten we wel af en toe of kaberjauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat Pascale Naessens tonijn in haar boek heeft staan. Redelijk bedreigde vissoort.... Ik zelf eet het principieel niet meer, niet vers en niet uit blik. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In haar boek Mijn Pure keuken deel 1 staat 3 keer een recept met tonijn. Zelf wist ik niet dat tonijn een redelijke bedreigde vissoort was. Ik weet dat er zo een wijzer bestaat, maar die heb ik niet in huis.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een wafelijzer van 42 jaar oud, Sunburst en aparte tijd voor de kindjes

Campinglife

Kleine meisjes worden groot ...(en dat op een flopdag)